2026-03-04, 19:22
Medlem
Vad tror ni om denna app? Är det något man törs använda?
Citera
2026-03-04, 19:27
Medlem
svampdamps avatar
Varför inte använda SmartTube, ReVanced, eller någon annan välkänd app?
Senast redigerad av svampdamp 2026-03-04 kl. 19:30.
Citera
2026-03-04, 19:33
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Varför inte webbversionen? Mindre behörighet än appar och uBlock origin fungerar utmärkt för att blockera reklam. Firefox mobile kan t.ex köra sådana plugin.
Citera
2026-03-04, 19:46
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Vad tror ni om denna app? Är det något man törs använda?

Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför inte använda SmartTube, ReVanced, eller någon annan välkänd app?

Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Varför inte webbversionen? Mindre behörighet än appar och uBlock origin fungerar utmärkt för att blockera reklam. Firefox mobile kan t.ex köra sådana plugin.

Kan ni förklara vad detta är?
Kan man lyssna på musik som ligger på Youtube men slippa reklam?
Jag är appallergiker, så en webbversion låter bra.
Citera
2026-03-04, 19:54
Medlem
På windowsPC funkar ju Brave browser bra om man vill slippa reklam, mm,
https://freetubeapp.io/ funkar också bra, kan köras Portabelt (behöver inte installeras ens, kan även köras från en USBsticka), funkar även på MacOS och Linux.
På android TV, kör man https://smarttubeapp.github.io/
På mobiler kör man Youtube Morphe (fd ReVanced) https://morphe.software/
Citera
2026-03-04, 19:54
Medlem
Gubbens avatar
Eller så kör man Addblocker. Att kolla på Youtube med reklam är ju sinnessjukt.
Citera
2026-03-04, 20:36
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Kan ni förklara vad detta är?
Kan man lyssna på musik som ligger på Youtube men slippa reklam?
Jag är appallergiker, så en webbversion låter bra.
Självklart, "uBlock origin" är ett plugin till Mozillabaserade webbläsare, finns för Chromium å men Gulag har kraftigt begränsat funktionaliteten vilket gör det svårare att blockera reklam ordentligt. Det använder öppna listor skapade av diverse nördar som alla vill titta på YT reklamfritt och aktivt uppdaterar listorna. Reklamen försvinner, och så gör också väntetiden. Har fungerat problemfritt i många år.

Brave kan du också köra, en Chromium baserad webbläsare med inbyggd reklamblockering som ska vara nästan lika bra som uBlock origin, tror att den tar bort YT reklam å men är inte helt säker på hur effektivt det fungerar. Brave håller också koll på all reklam som blockerats och låter dig se hur mycket tid du sparat.

https://ublockorigin.com/

En varning dock, när du väl vant dig vid blockerad reklam och besöker internet utan blockerade så känns allt oanvändbart. Man vänjer sig snabbt vid reklamfritt.
Citera
2026-03-04, 20:39
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Självklart, "uBlock origin" är ett plugin till Mozillabaserade webbläsare, finns för Chromium å men Gulag har kraftigt begränsat funktionaliteten vilket gör det svårare att blockera reklam ordentligt. Det använder öppna listor skapade av diverse nördar som alla vill titta på YT reklamfritt och aktivt uppdaterar listorna. Reklamen försvinner, och så gör också väntetiden. Har fungerat problemfritt i många år.

Brave kan du också köra, en Chromium baserad webbläsare med inbyggd reklamblockering som ska vara nästan lika bra som uBlock origin, tror att den tar bort YT reklam å men är inte helt säker på hur effektivt det fungerar. Brave håller också koll på all reklam som blockerats och låter dig se hur mycket tid du sparat.

Men jag använder redan Mozilla och uBlock, men det hjälper inte.

Jag undrade vad det var för alternativ app / webbsida som ni menade.
Citera
2026-03-04, 20:41
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Men jag använder redan Mozilla och uBlock, men det hjälper inte.
Är den påslagen? Om reklamen slinker igenom ändå så är nåt fel.
Citera
2026-03-04, 20:46
Medlem
zombie-nations avatar
Chrome med blockare funkar för mig och på andra datorn uBlock, funkar. Behöver dock en app för iPhone iOS 15 (gammalt, jag vet) med Youtube, gärna utan avbrytande reklam, men där man kan byta app utan att den tystnar, vilket är extremt enerverande.
Citera
2026-03-04, 21:00
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Är den påslagen? Om reklamen slinker igenom ändå så är nåt fel.

Hm, tack.
Den verkade vara avslagen.
Nu slipper jag reklamen här på FB t.ex.
Får kolla Youtube vid annat tillfälle.
Citera
2026-03-05, 13:45
Medlem
Storkukans avatar
Tubular och Grayjay är två appar som fungerar bra.

Man kan "prenumerera". Alltså följa kanaler utan åtta vara inloggad och bli stalkad av Google. Stödjer även andra strömmningstjänster i samma app. Så man behöver inte en app för youtube, en för rumble o en för Peertube osv utan en enkel app. Blockerar reklam och finns även stöd för SponsorBlock, så man slipper även "nu är det dags för dagens sponsor..."
Öppen källkod.

Grayjay är den bättre av apparna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här