2026-03-04, 17:40
Medlem
Behöver uppdatera dotterna ipad men den har v´för lite minne och ska då försöka radera appar. Men när jag trycker på appen och ta bort står det bara att den tas bort från hemskärmen. Hur tar jag bort den permanent så jag får mer minne. På min aphone är det ju bara göra likadant och då trycka på radera så försvinner appen.

är det någon inställning i inställningar eller något?

Tack för hjälp
Citera
2026-03-04, 17:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskmaskinen82
Behöver uppdatera dotterna ipad men den har v´för lite minne och ska då försöka radera appar. Men när jag trycker på appen och ta bort står det bara att den tas bort från hemskärmen. Hur tar jag bort den permanent så jag får mer minne. På min aphone är det ju bara göra likadant och då trycka på radera så försvinner appen.

är det någon inställning i inställningar eller något?

Tack för hjälp

Du trycker på appen och håller ner i några sekunder så börjar den vibrera och ett litet minustecken visas den. Tryck sedan på minustecknet. Att den försvinner från hemskärmen är Apples sätt att säga att Appen avinstalleras. Men finns kvar i iCloud så du kan ladda ner den igen. Smart när det kommer till betalappar.
Citera
2026-03-04, 18:04
Moderator
Rassas avatar
Justerat rubrik. Utgående rubrik: Radera appar till Ipad

Och flyttat från Mac och macOS —> Telefoni, surfplattor och läsplattor: felsökning och problem.

/Moderator
Senast redigerad av Rassa 2026-03-04 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in