2026-03-03, 20:15
Medlem
https://press.tv4.se/post/poliserna-i-valdsvagen-ny-sasong-som-foljer-poliserna-i-malmo

Släpps 2026-03-04

Fokus kommer ligga på Malmö.

Vad tycker Flashback?
Citera
2026-03-03, 22:32
Medlem
hoppas dom blivit bättre, var inte så förtjust i dom tidigare säsongerna då det var så uppenbart hårt styrt av polismyndigheten. kändes mer som myndigheten försökte bättre på sin image snarare än att man fick någon verklig insikt i vardagen för en helt vanlig polis. hon rissa som varit med tidigare har rätt mycket guld på axlarna och är involverad i massa projekt som polisens ansikte utåt, var verkligen inte genuint
Citera
2026-03-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
hoppas dom blivit bättre, var inte så förtjust i dom tidigare säsongerna då det var så uppenbart hårt styrt av polismyndigheten. kändes mer som myndigheten försökte bättre på sin image snarare än att man fick någon verklig insikt i vardagen för en helt vanlig polis. hon rissa som varit med tidigare har rätt mycket guld på axlarna och är involverad i massa projekt som polisens ansikte utåt, var verkligen inte genuint

Håller med hoppas det blir lite mer "down and dirty". Man vill ju se verkligheten, gissar att det blir hårdare säsong den här gången. Malmö är ju inte att leka med när det gäller brottslighet.
Citera
2026-03-04, 00:21
Medlem
Karppas avatar
Avsnitten, iallafall det första, varar bara drygt 21 minuter, tidigare var de dubbelt så långa. Hoppas det är mindre snack och mer action i så fall.
Citera
2026-03-04, 19:57
Medlem
R33GTRs avatar
… 21min avsnitt??😅
Citera
2026-03-05, 00:28
Medlem
Varför i hela friden är avsnitten ynka 30 minuter? Vilket fiasko
Citera
2026-03-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Avsnitten, iallafall det första, varar bara drygt 21 minuter, tidigare var de dubbelt så långa. Hoppas det är mindre snack och mer action i så fall.

Ellerhur, vilket fiasko.
Citera
2026-03-09, 22:18
Medlem
Vem i hela friden är galningen på den inglasade balkongen som ber polisen att fixa en holk till honom? 😂
Citera
2026-03-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ailuridae
Vem i hela friden är galningen på den inglasade balkongen som ber polisen att fixa en holk till honom? 😂

alltså en 10grams gås... nu snackar vi

rätt besviken på första avsnittet.. alltså jag förväntar mig inte biljakter och skottlossning men man fick ingen som helst bättre insikt i situationen, det hände ingenting. vi fick se en blatte stå och raljera lite för han känner sig dåligt behandlad av polisen och en pundare som skrek lite saker från en balkong. jaha.

så jävla amatörmässigt gjort, de blurrade inte tattueringarna på holk-mannen och de har ingen förklarande text när poliserna slänger sig med fackspråk som PL19 och LC osv, det är inga förkortningar jag förväntar mig gemene svennebanan ska veta vad de innebär. hela avsnittet hade kunnat kokas ner till en youtube short utan att förlora något av värde
Citera
2026-03-12, 23:45
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeirdRaccoon
alltså en 10grams gås... nu snackar vi

rätt besviken på första avsnittet.. alltså jag förväntar mig inte biljakter och skottlossning men man fick ingen som helst bättre insikt i situationen, det hände ingenting. vi fick se en blatte stå och raljera lite för han känner sig dåligt behandlad av polisen och en pundare som skrek lite saker från en balkong. jaha.

så jävla amatörmässigt gjort, de blurrade inte tattueringarna på holk-mannen och de har ingen förklarande text när poliserna slänger sig med fackspråk som PL19 och LC osv, det är inga förkortningar jag förväntar mig gemene svennebanan ska veta vad de innebär. hela avsnittet hade kunnat kokas ner till en youtube short utan att förlora något av värde
Polislagen och Ledningscentralen

Synd att man bara har avsnitt i 30-minuter, kul att se hur andra kollegor har det i sina städer.

Saknar den yngre polisen med utländskt påbrå (Mikael?) från säsong 1.
Citera
2026-03-13, 05:53
Medlem
Riksreptilens avatar
Mjaaah, detta är nog tyvärr ett exempel på att TV4s besparingar märks tydligt,
för att kunna sända både lite vinterOS och rundfotboll VM från Nordamerika i år.
Citera
2026-03-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Polislagen och Ledningscentralen

jo jag vet men det jag menar är att Tant Agda 74 som sitter i soffan och tittar på programmet kan omöjligen veta vad PL19 ens innebär

Tror faktist det här avsnittet är första gången jag sett regionala insatssstyrkan "piketen" ha full rökdykarutrustning på sig så det var intressant för mig iallafall.
andra avsnittet var bättre helt klart jämfört med första
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in