2026-03-03, 13:46
Medlem
Jag tycker Irans ledning direkt borde förklara.
-"I och med att vårt land totalt saknar alla typer av handel och kontakter med USA och Israel, så kommer vi inte föra några som helst diskussioner eller förhandlingar i några frågor med dessa helt noll-intressanta länder.
Däremot kanske våra bästa vänner i Turkiet kan agera förmedlare, så USA pratar med turken, som sedan vidarebefordrar dessa meddelanden till oss, och vi svarar sedan Turkiet!"
Senast redigerad av Ljungbybon 2026-03-03 kl. 13:52.
Citera
2026-03-03, 14:01
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
För att undvika att världens största militärmakt pulveriserar dem totalt på judens kommando?
Citera
2026-03-03, 14:06
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nästa gång du tycker något kan du väl skriva ner det på en papperslapp först. Sen läser du lappen och slänger den i papperskorgen så slipper vi läsa ditt infantila bludder.
Citera
2026-03-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
För att undvika att världens största militärmakt pulveriserar dem totalt på judens kommando?
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nästa gång du tycker något kan du väl skriva ner det på en papperslapp först. Sen läser du lappen och slänger den i papperskorgen så slipper vi läsa ditt infantila bludder.

Trots att Nvidia är världens högst värderade företag har jag precis lika mycket med dem att göra, likt Iran med USA, alltså ingenting.
Begriper faktiskt inte vad det kan vara för mening, att föra några samtal med en motpart man har 0 handel och kontakter med?
Citera
2026-03-03, 14:36
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Trots att Nvidia är världens högst värderade företag har jag precis lika mycket med dem att göra, likt Iran med USA, alltså ingenting.
Begriper faktiskt inte vad det kan vara för mening, att föra några samtal med en motpart man har 0 handel och kontakter med?

Det är inte mycket du begriper här i världen

Jag ser det framför mig, hur du ligger på marken samtidigt som sparkar och slag haglar över dig: "jag bedriver ingen handel med er, så om ni vill sluta misshandla mig så kan ni snacka med turken så kan han vidarebefodra era krav till mig"
Citera
2026-03-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Det är inte mycket du begriper här i världen
Jag ser det framför mig, hur du ligger på marken samtidigt som sparkar och slag haglar över dig: "jag bedriver ingen handel med er, så om ni vill sluta misshandla mig så kan ni snacka med turken så kan han vidarebefodra era krav till mig"
Men Trump är ju sån, att han skall alltid träffa avtal med varje enskilt land för sig, och vägrar konsekvent diskutera någonting med någon form av grupper av länder.
Men om man hänvisar till en förmedlare, då tröttnar han fort ha någonting med sådana bångstyriga länder att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in