2026-03-03, 13:40
Medlem
Masingas avatar
Vad säger ni? Är det vissa saker att tänka på när man väljer kön?
Citera
2026-03-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga

Egentligen inte. Har haft 4 hanar innan och nu senast 2 honor. Jag tycker den personliga skillnaden mellan individerna har varit större än relaterad till kön. Sen såklart är väl möjligen kastrerandet något lättare på en hankatt. Att ha en okastrerad hona i mars lär ju vara en upplevelse.
Citera
2026-03-03, 13:59
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Egentligen inte. Har haft 4 hanar innan och nu senast 2 honor. Jag tycker den personliga skillnaden mellan individerna har varit större än relaterad till kön. Sen såklart är väl möjligen kastrerandet något lättare på en hankatt. Att ha en okastrerad hona i mars lär ju vara en upplevelse.
Haha. Är väl sugen på två honor men har inte bestämt mig helt ännu. Så länge de format ett band innan så bör det vara lugnt oavsett kön?
Citera
2026-03-03, 14:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Väljer du en av varje kön så har du snart fler kattungar oavsett att de är från samma kull.
Citera
2026-03-03, 14:02
Medlem
Citat:
Haha. Är väl sugen på två honor men har inte bestämt mig helt ännu. Så länge de format ett band innan så bör det vara lugnt oavsett kön?

Har dom ett bra band så spelar det nog ingen större roll, men bara för att de är syskon behöver ju inte det betyda att de får ett bra band. Men oavsett kön så har vi alltid haft kastrerade katter och det är nog att föredra.
Citera
2026-03-03, 14:03
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Väljer du en av varje kön så har du snart fler kattungar oavsett att de är från samma kull.
Den risken tänker jag inte ta. Blir två av varje.
Citera
2026-03-03, 14:28
Medlem
Citat:

Jag utgick ifrån att det var innekatter och snippsnipp är det som gäller om man vill ha någon ordning hemma.
Citera
2026-03-03, 14:41
Medlem
Du kan inte ha en av varje kön utan att kastrera dem i så fall blir det kattungar och katter bondar inte för att de är av samma kull! Det är lättare att kastrera hankatter än honor! Ska de vara inne eller utekatter?
Citera
2026-03-03, 14:44
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:

Det går ju att kastrera katterna. Då slipper man det.
Citera
2026-03-03, 15:50
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Du kan inte ha en av varje kön utan att kastrera dem i så fall blir det kattungar och katter bondar inte för att de är av samma kull! Det är lättare att kastrera hankatter än honor! Ska de vara inne eller utekatter?
Både och!
Citera
2026-03-03, 15:57
Medlem
Citat:
Både och!

De ska vara både ute och inne ja det ska väl fungera bra om du inte har en stor väg med mycket trafik i närheten glöm inte att registrera och chippa dina katter som lagen säger! https://mjau.se/kattliv/id-markning-katt/
Citera
2026-03-03, 16:02
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De ska vara både ute och inne ja det ska väl fungera bra om du inte har en stor väg med mycket trafik i närheten glöm inte att registrera och chippa dina katter som lagen säger! https://mjau.se/kattliv/id-markning-katt/
Jodå det kommer jag fixa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in