2026-03-03, 10:37
Medlem
Revolteras avatar
Knappt 3 månader efter att Donald Trump tilldelades FIFAs första årliga fredspris så startade han ett krig med Iran.

Jag är rädd att detta kan komma att påverka trovärdigheten för FIFAs fredspris negativt.

Vad tror du?
Citera
2026-03-03, 10:47
Medlem
negrofobens avatar
Fanns ingen trovärdighet innan kriget
Citera
2026-03-03, 10:50
Medlem
Den stora frågan är om det kommer att delas ut fler gånger och hur mycket det kostar att bli nominerad.

Sök vanity award i valfri sökmotor.
Citera
2026-03-03, 10:51
Medlem
StonedMonkeys avatar
Varför delar FIFA ut ett fredspris?
Citera
2026-03-03, 10:51
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Knappt 3 månader efter att Donald Trump tilldelades FIFAs första årliga fredspris så startade han ett krig med Iran.

Jag är rädd att detta kan komma att påverka trovärdigheten för FIFAs fredspris negativt.

Vad tror du?

Ja, den här frågan har stört även min nattsömn. Vad ska nu hända med FIFA´s fredspris, enligt Trump det pris som "alla säger är större än Nobels fredspris". En mycket oroväckande utveckling, minst sagt.

Kanske man (dvs exempelvis Netanyahu eller Elon Musk) kan etablera att nytt fredspris nästa år, där stadgarna stipulerar att krig som startats av Trump helt enkelt inte räknas som krig, eller nåt?
Citera
2026-03-03, 11:58
Medlem
Det priset har aldrig haft någon trovärdighet till att börja med.
Citera
2026-03-03, 12:27
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera

Vad tror du?

"Krig är fred"
/Orwell
Citera
2026-03-03, 12:36
Medlem
FIFA-priset var redan ett skämt från början. Men det finns allvarliga frågetecken för hur USA ska kunna stå som en framgpångsrik värdnation för en normalt fungerande världscup i fotboll i och med dels det här kriget, dels Trumps aggressivt demonstrativa "ICE-politik".
Citera
2026-03-03, 13:02
Medlem
FIFA har tappat väldigt mycket.
Som någon skrev tidigare war is peace. Jag har slutat kolla på fotboll när det kommer till tävling, för mycket korruption.
Citera
2026-03-03, 13:51
Medlem
whogivesafucks avatar
FIFA har nog inte så värst stort förtroende ändå. Man får hoppas att journalistkården ger sig på Infantino
med en hög av frågor om hur han ställer sig till detta.
Citera
2026-03-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
FIFA har nog inte så värst stort förtroende ändå. Man får hoppas att journalistkården ger sig på Infantino
med en hög av frågor om hur han ställer sig till detta.
Iran har sedan tidigare kvalat in till VM i fotboll, kan tilläggas. De kommer väl att bojkotta cupen, antar jag - annars vore det en intressant fråga hur USA skulle hantera den biten.
Citera
2026-03-03, 18:59
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Iran har sedan tidigare kvalat in till VM i fotboll, kan tilläggas. De kommer väl att bojkotta cupen, antar jag - annars vore det en intressant fråga hur USA skulle hantera den biten.

Det lär bli intressant. Kan nog finnas en möjlighet att de inte får inresetillstånd. Kan ju stämplas som islamistiska terrorister
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in