2026-03-03, 09:52
Avslutad
Utan att outa så har jag en nära vän som gör kulturevenemanger kopplat till ungdomar som att skapa egna brädspel och det kopplas också till integration och gär detta ideellt men kan nu ta betalt.

Nyheten i sig är unik och en gång var det tanken att Svt skulle kolla och göra en nyhet men en timme innan ställde de in pga tidschemat och att något annat har dykt upp. Det visade sig att det rörde sig om någon äldre kärring i 90-års ålder som får begränsad ägg till frukost på en ålderdomshem och hon klagar över det.

Liksom.....går det fan i mig före att någon klagar över att få äta ett ägg än två på ålderdomshem än kulturevenemanger som gagnar barn och ungdomar!?

Har vi någon här som har jobbat med journalistik eller åt Svt som kan berätta hur de analyserar?
Citera
2026-03-03, 09:56
Medlem
Det var ju en lokal grej. Knappast något som räknas som mer viktigt än något annat.

Kunde lika varit en artikel om en kossa som var på rymmen. Dessutom är det nationellt fokus på hur eftersatt vården av de gamla är.

(FB) Varför är lokalreportar så oengagerade att de måste be andra att skriva åt de
Senast redigerad av PatricHbg 2026-03-03 kl. 10:03.
Citera
2026-03-03, 11:24
Medlem
mikaelss avatar
'evenemanger'?

De kanske helt enkel tyckte att ert lilla påhitt inte var intressant nog att rapportera om? Att ungdomar gör hobbyprylar tillsammans är nog inte 'unikt'.
Citera
2026-03-03, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det var ju en lokal grej. Knappast något som räknas som mer viktigt än något annat.

Kunde lika varit en artikel om en kossa som var på rymmen. Dessutom är det nationellt fokus på hur eftersatt vården av de gamla är.

(FB) Varför är lokalreportar så oengagerade att de måste be andra att skriva åt de

Ja och lika bra att lägga ner alla tidningar om det bara skall skriva om kärringar som har fått en ostskivan mindre till smörgåsen.
Citera
2026-03-03, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
'evenemanger'?

De kanske helt enkel tyckte att ert lilla påhitt inte var intressant nog att rapportera om? Att ungdomar gör hobbyprylar tillsammans är nog inte 'unikt'.

Vad vet du?
Citera
2026-03-03, 12:39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad vet du?
Jag vet vad evenemang heter i plural, och jag vet att ungdomar i alla tider samlats för att utöva din hobby, allt från brädspel till LAN. Så alltså ingen nyhet.
Citera
2026-03-03, 14:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag vet vad evenemang heter i plural, och jag vet att ungdomar i alla tider samlats för att utöva din hobby, allt från brädspel till LAN. Så alltså ingen nyhet.
Ja men hellre det än att läsa någon som klagar över skattepengar för att ha fått två jordgubbar för lite till efterrätt.
Citera
2026-03-03, 21:32
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2026-03-04, 07:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Vad vet du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in