I en lägenhet här i huset där jag bor pågår just nu någon typ av tillställning. Nyss samlades gästerna ute på balkongen för att dricka champagne...eller det kan ha varit mousserande vin...det är till och med ganska troligt att det var det sistnämnda eftersom det är fattiga jävlar som bor här i kåken.
Hur som helst så stod gästerna och tittade förväntansfullt på värden som på ett spelat världsvant vis försökte få upp korken på flaskan. Till slut lyckades han...och det lät som det brukar göra när man öppnar denna typ av butelj...ett ganska högt "plopp" och lite dryck som rann över. Alla gästerna skrattade gott åt detta. Jag stod i mitt öppna fönster och surnade till över spektaklet...man har sett det så många gånger förut...och det är så fruktansväst tröttsamt att folk alltid skall garva vid dylika tillfällen. Förstår ni vad jag menar? Är det roligt att se och lyssna på en champagnekork som öppnas? Varför i helvete skrattar folk åt detta?
Det kanske är jag som är konstig men jag kan inte minnas att jag någonsin varit med om att någon har skrattat åt öppnandet av en flaska champagne.
Jaså! Det har jag bevittnat ett flertal gånger...både IRL och på film. Det känns som att det hör till på något vis. Sanslöst tramsigt är det i alla fall. Jag kan förstå att man skrattar om buteljen skulle gå sönder och värden skar upp hela handen...eller om han råkade skjuta korken i ögat på någon. Då skulle jag garva...men aldrig annars.
I en lägenhet här i huset där jag bor pågår just nu någon typ av tillställning. Nyss samlades gästerna ute på balkongen för att dricka champagne...eller det kan ha varit mousserande vin...det är till och med ganska troligt att det var det sistnämnda eftersom det är fattiga jävlar som bor här i kåken.
Hur som helst så stod gästerna och tittade förväntansfullt på värden som på ett spelat världsvant vis försökte få upp korken på flaskan. Till slut lyckades han...och det lät som det brukar göra när man öppnar denna typ av butelj...ett ganska högt "plopp" och lite dryck som rann över. Alla gästerna skrattade gott åt detta. Jag stod i mitt öppna fönster och surnade till över spektaklet...man har sett det så många gånger förut...och det är så fruktansväst tröttsamt att folk alltid skall garva vid dylika tillfällen. Förstår ni vad jag menar? Är det roligt att se och lyssna på en champagnekork som öppnas? Varför i helvete skrattar folk åt detta?
Jag kan meddela dig att de (alkoholister) skrattar på samma sätt vid alla tillfällen då alkoholhaltig dryck görs tillgänglig, så det är inte något som är specifikt för champagne eller mousserande vin.
Jo, det där var faktiskt ganska kul.
Det är något sånt som måste hända för att det skall bli roligt...men att bara garva åt ljudet och att lite dryck svämmar över är ju exempel på sjukt efterblivet beteende.
Vissa skrattar kanske till för att dom blir överraskade? Även om ploppandet är att förvänta..
Själv får jag bara ont i magen av att öppna flaskorna. Har jobbat som servitris och en gång var det jävligt nära att någon blev skjuten av mig..
Lite orutinerad i början.
Det beror på att champagneflaskan är en stor ejakulerande fallos, och korköppnaren i regel fyrar av ett utnött skämt som behandlar saken medan han öppnar flaskan.
Jag har skrattat vid ett champagneöppningstillfälle, och det var när korken flög upp i taket rakt ner i min polares farsas vinglas, skvätt och klirr sa det, en fin skjorta och en fin matta