2026-03-03, 00:01
Medlem
Hur känns det att gå och lägga sig på kvällen med vetskapen att alarmet snart ringer?
Hur känns det att vakna?
Hur känns det på helger eller lediga dagar, kan ni njuta av ledigheten när ni vet att ni måste tillbaka till jobbet inom ett antal timmar/dagar (som går alltför fort)
Citera
2026-03-03, 00:05
Avstängd
Trivs jag inte på ett jobb så skaffar jag ett jag trivs bättre med!
Citera
2026-03-03, 00:07
Medlem
Jag trivs på mitt jobb som jag har nu. Mitt förra jobb var en ångestbomb för mig.
Citera
2026-03-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq32
Jag trivs på mitt jobb som jag har nu. Mitt förra jobb var en ångestbomb för mig.
Så bra att du trivs på ditt nuvarande jobb!
Hur stod du ut med förra jobbet som var en ångestbomb?
Citera
2026-03-03, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hur känns det att gå och lägga sig på kvällen med vetskapen att alarmet snart ringer?
Hur känns det att vakna?
Hur känns det på helger eller lediga dagar, kan ni njuta av ledigheten när ni vet att ni måste tillbaka till jobbet inom ett antal timmar/dagar (som går alltför fort)
På mitt nuvarande jobb trivs jag. Men om vi pratar om mina gamla arbetsplatser så kan jag säga att i början trivdes jag (ca. 3 år) och sedan blev det värre och värre. (Omorganisationer och nya chefer som alltid vill ändra på allt och inget verkar duga åt dem). Senaste jobbet innan mitt nuvarande så trivdes jag i början (som vanligt i några år) men sedan blev det värre. Till slut så mådde jag väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt (psykisk mående påverkar väldigt mycket ens fysisk mående också. Jag fick ont lite här och där i kroppen och knoppen, orkade inget och tappade all livsglädje och sånt. Berodde nog på att man stressade och mådde dåligt på jobbet hela tiden och kunde inte slappna av alls) och allting kändes helt hopplöst. Trodde att jag inte kunde få något annat jobb heller, då jag inte är så ung längre. Efter åtta år där så kände jag att jag inte klarar av att gå till jobbet längre och hellre skulle gå och samla burkar. Och jag menade det också! Men jag hade tur och fick ett annat jobb, där jag jobbar nu. Nu har tre år gått i mitt nuvarande jobb och det är fortfarande helt ok. Dessutom så vet jag att om det skulle ändras så gör det inte så mycket, för pensionsåldern nås om tre år, så man slipper oroa sig för sin försörjning.
Citera
2026-03-03, 04:14
Avslutad
Nej, njuter inte nämnvärt av helgerna och det är en konstant ångest man lärt sig leva med. Har bytt jobb flera gånger men i slutändan så vet man att man bara är en löneslav som tvingas arbeta mot sin vilja.
Citera
2026-03-03, 06:07
Medlem
Citat:
Så bra att du trivs på ditt nuvarande jobb!
Hur stod du ut med förra jobbet som var en ångestbomb?

Min starka vilja. Det är många som skulle tycka det var jobbigt. Men inget jag rekommenderar oavsett lön eller position. Lyssna till kroppen först.
Citera
2026-03-03, 06:13
Medlem
Citat:
Hur känns det att vakna?

Det känns bra att lönen kommer in på kontot och jag kan betala mina räkningar. Hur känns det att vara arbetslös?
Citera
2026-03-03, 08:09
Medlem
Man-At-Armss avatar
Jag har vantrivts på jobb och då kändes det inte så jäkla kul, lite Kjell Höglund - Man vänjer sig.
Nu tycker jag mest att den tiden har gett mig erfarenhet.
Citera
2026-03-03, 08:45
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag kan inte säga att jag trivs med att gå till jobbet, jag skulle hellre vara ledig. Men eftersom jag vill ha en viss levnadsstandard och det betalar tillräckligt bra, samt att jag tycker att mina kollegor är är trevliga, så står jag ut.
Citera
2026-03-03, 08:49
Medlem
En tid hade jag ett jobb jag avskydde, såväl den fysiska som den sociala arbetsmiljön var usel.

Till slut hade jag inget annat val än att säga upp mig och skola om mig till ett nytt yrke. Skickade in min uppsägning samma dag som jag blev antagen till högskolan.

Var en underbar dag när jag packade min prylar och gick ut genom dörren för sista gången.

Så mitt tips är att om man inte trivs, gör allt som är möjligt för att ta dig därifrån. Att bli kvar på ett jobb man avskyr är otroligt nedbrytande i längden.
Citera
2026-03-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Trivs jag inte på ett jobb så skaffar jag ett jag trivs bättre med!

ge exempel då
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in