Citat:
Ursprungligen postat av
Tesla83
Hur känns det att gå och lägga sig på kvällen med vetskapen att alarmet snart ringer?
Hur känns det att vakna?
Hur känns det på helger eller lediga dagar, kan ni njuta av ledigheten när ni vet att ni måste tillbaka till jobbet inom ett antal timmar/dagar (som går alltför fort)
På mitt nuvarande jobb trivs jag. Men om vi pratar om mina gamla arbetsplatser så kan jag säga att i början trivdes jag (ca. 3 år) och sedan blev det värre och värre. (Omorganisationer och nya chefer som alltid vill ändra på allt och inget verkar duga åt dem). Senaste jobbet innan mitt nuvarande så trivdes jag i början (som vanligt i några år) men sedan blev det värre. Till slut så mådde jag väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt (psykisk mående påverkar väldigt mycket ens fysisk mående också. Jag fick ont lite här och där i kroppen och knoppen, orkade inget och tappade all livsglädje och sånt. Berodde nog på att man stressade och mådde dåligt på jobbet hela tiden och kunde inte slappna av alls) och allting kändes helt hopplöst. Trodde att jag inte kunde få något annat jobb heller, då jag inte är så ung längre. Efter åtta år där så kände jag att jag inte klarar av att gå till jobbet längre och hellre skulle gå och samla burkar. Och jag menade det också! Men jag hade tur och fick ett annat jobb, där jag jobbar nu. Nu har tre år gått i mitt nuvarande jobb och det är fortfarande helt ok. Dessutom så vet jag att om det skulle ändras så gör det inte så mycket, för pensionsåldern nås om tre år, så man slipper oroa sig för sin försörjning.