Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
När jag vet att jag ska göra något som jag inte gillar så oroar jag mig långt i förväg. Det är inget jag kan styra över. Får ont i magen och tankarna kan inte sluta snurra kring det där jag ska göra. Det går ut över hela min vardag.
Det kan vara att jag ska hålla någon presentation inför en grupp eller att jag ska vara med nya människor och att jag måste hitta någon att gå på lunch med så att jag inte ser mobbad ut.
En del människor verkar vara så softa med sånt. De lutar sig tillbaka och glider igenom som om inget har hänt. Jag vill också vara så! Hur gör ni som är såna?
När jag var barn/tonåring oroade jag mig mycket, inte minst när det gällde sådant som hade med skolan att göra.
Att stå framför klassen och redovisa något var ett rent helvete flera dagar i förväg.
Skulle jag behöva skämmas, göra bort mig, tappa i anseende, bli retad eller mobbad?
Om någon då hade sagt att jag 10-15 år senare skulle stå och hålla tal/föredrag för mångdubbelt fler så hade jag alldeles säkert inte trott på det.
Jag vet inte riktigt varför eller hur, men någonstans i åldern 20-25 förändrades det där.
Oron och nervositeten försvann.
Jag har jobbat med akutsjukvård, ekonomin var något ansträngd under några år, vi har fyra barn och jag är något av en lokalkändis och därmed "påpassad", men det är lugnt!
Jag är lugn.
Frun är både avundsjuk och tacksam över att jag har den attityden, för det handlar om attityd tror jag, men jag kan tyvärr inte ge dig något "recept".
Det löser sig - på något sätt...