2026-03-02, 19:09
Medlem
Jag har varit drogfri i ca 5 år, missbrukade kokain och 3cmc under ganska många år.

För att komma till saken, jag blev sjuk för ca en vecka sen, symptomen påminde väldigt mycket om covid, började med feber och hosta, som övergick till hosta och smaklöshet och tappat luktsinne.

Senaste två dygnen har dock luktsinnet gått från att vara helt luktfritt till att det konstant luktar kokain och stundtals 3cmc, är det någon som har en aning om vad det kan vara som händer i min kropp?

Mod får gärna flytta om detta ligger på fel ställe.
Citera
2026-03-02, 19:37
Avstängd
StoreSvartes avatar
Det är nog bara någon hjärnglitch som kommer gå över av sig själv. Brukar själv få underliga flashbacks ibland där allt luktar tjack.
Citera
2026-03-02, 19:39
Medlem
jakirosmothers avatar
samma här kan tycka det luktar gräs lite här och var ibland
Citera
2026-03-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det är nog bara någon hjärnglitch som kommer gå över av sig själv. Brukar själv få underliga flashbacks ibland där allt luktar tjack.

Jag får hoppas på det, det är bara det att det har hållit i sig i 35-40 timmar nu, och det är inte en lätt doft utav det utan det luktar som att jag dragit en lina för 10 sekunder sen och det håller i sig hela tiden. nog för att jag tycker att det kan vara en ganska trevlig doft men det känns som att något är fel.

Gick ut på en promenad tidigare och då helt plötsligt var det som att någon tryckte upp en gubbe 3cmc i näsan på mig. höll i sig i ca 40 sekunder och sen gick det tillbaka till att lukta kokain igen.
Citera
2026-03-02, 19:52
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ja det har ju inte lagrats i 5 år, och skulle det göra det hade det inte kommit tillbaka i luktform så det som återstår är ditt psyke, som uppenbarligen får dig att känna lukten och även effekten (?) har det hänt något annat i ditt liv utöver att du fått "Covid"-liknande förkylning/(feber)?
Citera
2026-03-02, 19:54
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Jag får hoppas på det, det är bara det att det har hållit i sig i 35-40 timmar nu, och det är inte en lätt doft utav det utan det luktar som att jag dragit en lina för 10 sekunder sen och det håller i sig hela tiden. nog för att jag tycker att det kan vara en ganska trevlig doft men det känns som att något är fel.

Gick ut på en promenad tidigare och då helt plötsligt var det som att någon tryckte upp en gubbe 3cmc i näsan på mig. höll i sig i ca 40 sekunder och sen gick det tillbaka till att lukta kokain igen.

Covid har ju en tendens att orsaka underligheter med luktsinnet så det är nog lugnt. Två dagar är inte lång tid.
Citera
2026-03-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja det har ju inte lagrats i 5 år, och skulle det göra det hade det inte kommit tillbaka i luktform så det som återstår är ditt psyke, som uppenbarligen får dig att känna lukten och även effekten (?) har det hänt något annat i ditt liv utöver att du fått "Covid"-liknande förkylning/(feber)?

Nej det var inte det jag menade heller, jag tror inte att det lagrats i 5 år, det är det som är lite konstigt för det kändes lite som att jag kände av effekten också av det också, även om den känslan gick över ganska fort.

Jag har varit under kopiösa mängder stress senaste månaden så jag vet inte om det kan vara något?
Citera
2026-03-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Covid har ju en tendens att orsaka underligheter med luktsinnet så det är nog lugnt. Två dagar är inte lång tid.

Får hoppas på det!
Citera
2026-03-02, 20:13
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaja69
Nej det var inte det jag menade heller, jag tror inte att det lagrats i 5 år, det är det som är lite konstigt för det kändes lite som att jag kände av effekten också av det också, även om den känslan gick över ganska fort.

Jag har varit under kopiösa mängder stress senaste månaden så jag vet inte om det kan vara något?

Mycket möjligt att det har med stressen att göra! Har du lust att utveckla på det? Är det en stress som kommer och går eller är den mer konstant? Har den med ditt tidigare liv som drogbrukare att göra eller är det stress över någonting efter du blev drogfri?
Citera
2026-03-02, 22:05
Moderator
Morfar-52s avatar
Inte drogakut, provar flytt

Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto