2026-03-02, 17:34
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Chuck Norris, kanske den mest hypade actionskådisen någonsin. Är det någon av de filmer som han är med i som faktiskt är på riktigt bra, underhållande eller sevärd?
Det finns ju en lite ironisk hype och kult kring honom, men vill veta om han har något man orkar sitta igenom?

Tacksam för förslag.
Citera
2026-03-02, 17:40
Avstängd
OnkelUnkass avatar
The Way of the Dragon (1972)
Citera
2026-03-02, 17:42
Medlem
grungewhores avatar
Om du är nybörjare i Chuck Norris värld bör du börja med någon av 80-talsfilmerna. "Code of Silence" är nog hans bästa. "Delta Force" och "Missing in Action" är också fantastiska..

Av 70/80-talsfilmerna rekommenderas främst "An Eye for an Eye" och "The Octagon". "Breaker Breaker" är förstås en riktigt härlig klassiker.

Värt att veta om du aldrig sett hans filmer: någon romans förekommer inte..han är kysk och okorruptbar, den mest reko kristna good guy du kan tänka dig, men han vänder aldrig andra kinden till. Sånt gör man inte i the church of chuck norris..

"Hero and the Terror" är en lite förbisedd senare thriller jag kan rekommendera, men man bör se hans actiongrejor först.
Citera
2026-03-02, 17:42
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Delta Force.
Citera
2026-03-02, 17:46
Medlem
NyaHenriksss avatar
Alla Chuck Norris filmer är bäst!
Citera
2026-03-02, 17:48
Medlem
Klas-Vegass avatar
Den om vietnam tyckte jag var ok då på bio.

Minns inte vad den hette. Men den kom precis efter Rambo (1) som fått kritik för klippningen så nu klippte censuren inte en meter och så blev det ett djävla liv om det.

Men annars har jag svårt för hans filmer. Gillar ju mest drama.
Citera
2026-03-02, 18:13
Medlem
Kennethkvartings avatar
Good Guys wear black innehåller i alla fall helt sinnesrubbad action av den typ som TS benämner som ironisk hype och kult.

Eller vad sägs om:

Citera
2026-03-02, 18:38
Medlem
Missing in action har jag sett många gånger riktigt bra
Citera
2026-03-02, 18:59
Avstängd
Chuck Norris är en dålig skådespelare men filmerna går att kolla på om man inte har något att göra!
Citera
2026-03-02, 19:31
Medlem
Wyrdkins avatar
Tycker både Delta Force 1 och Missing in Action 1 är riktigt bra. MIA 2 är sevärd med.
Citera
2026-03-02, 19:46
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Tycker både Delta Force 1 och Missing in Action 1 är riktigt bra. MIA 2 är sevärd med.
MIA 2 tycket jag nästan är bättre än ettan, kanske främst för att han går bärsärk med eldkastaren där 😅
Citera
2026-03-02, 19:58
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Just det, och han trycker ner jorden när han gör armhävningar osv. blabla

Hehe, ”Chuck Norris kastade in en handgranat i folksamlingen och dödade 30 personer. Sedan exploderade handgranaten”.

Finns mycket sådant om Chucken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in