2026-03-02, 15:24
Medlem
Går det? Alltså det där sjukt störiga piip-piip-piip ljudet när man haft dörren öppen mer än 1min.

Manualen säger ingenting om det, men jag vet i från min gamla BEKO kyl/frys att man kunde stänga av det genom att göra något trick på displayen. Typ hålla in två knappar i X antal sekunder samtidigt som man stod på huvudet och bad till satan, baklänges.

Nån som är duktig på Electrolux vitvaror här?
Citera
2026-03-02, 15:29
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Bara å stänga dörren så slutar det låta.

Annars kan det vara nån felkod som indikerar nåt annat problem, det borde stå i manualen under felkoder i så fall.
Citera
2026-03-02, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Bara å stänga dörren så slutar det låta.

Annars kan det vara nån felkod som indikerar nåt annat problem, det borde stå i manualen under felkoder i så fall.
Jag vill alltså stänga av signalen. Permanent.

Jag ber om ursäkt om det inte framgick.
Citera
2026-03-02, 15:48
Medlem
NyaHenriksss avatar
Det är ingen option att stänga av.
Vill du slippa signalen och hålla dörren öppen för evigt så får du ta bort summer/högtalaren.
Citera
2026-03-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det är ingen option att stänga av.
Vill du slippa signalen och hålla dörren öppen för evigt så får du ta bort summer/högtalaren.
Vet du att det är så, eller gissar du?
Citera
2026-03-02, 16:02
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D3
Vet du att det är så, eller gissar du?

Det skrev jag ju.
Citera
2026-03-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Det skrev jag ju.
Du lät inte särskilt säker på din sak.

Det var nämligen så att det framgick inte heller i min gamla frys/kyl, men grävde man tillräckligt djupt på de mest depraverade vrårna i internet (eller ringde supporten) - så visst gick det att stänga av. Man behövde bara göra ett trick.
Citera
2026-03-02, 16:26
Medlem
Lär ju vara nån av knapparna på touchpanelen om det finns sån. På min av annat fabrikat heter den "Select".
Citera
2026-03-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Lär ju vara nån av knapparna på touchpanelen om det finns sån. På min av annat fabrikat heter den "Select".
Jag tänker så också. Klart det måste gå att stänga av skiten.

Jag har ingen select-knapp utan bara temp-inställningar för kyl och frys. -Men så var det på min gamla också, och då kunde man ändå göra ett trick på panelen för att lösa det.
Citera
2026-03-02, 16:34
Medlem
Jag har en Electrolux frys som är ungefär 6-7 år.
Och har inte lyckats stänga av pipandet om jag haft dörren öppen för länge.
Har försökt trycka på någon knapp men har ej funkat.
Så fått rycka ut sladden för att få tyst på eländet.
Citera
2026-03-02, 16:41
Medlem
Citat:
Går det? Alltså det där sjukt störiga piip-piip-piip ljudet när man haft dörren öppen mer än 1min.

Manualen säger ingenting om det, men jag vet i från min gamla BEKO kyl/frys att man kunde stänga av det genom att göra något trick på displayen. Typ hålla in två knappar i X antal sekunder samtidigt som man stod på huvudet och bad till satan, baklänges.

Nån som är duktig på Electrolux vitvaror här?
Enligt manualen är det bara att trycka på valfri knapp.
Citera
2026-03-02, 16:47
Medlem
Citat:
Jag tänker så också. Klart det måste gå att stänga av skiten.

Jag har ingen select-knapp utan bara temp-inställningar för kyl och frys. -Men så var det på min gamla också, och då kunde man ändå göra ett trick på panelen för att lösa det.

Du får göra som min fru när hon packar in varor. Stänga och öppna dörren. Har visat på att det i vårt fall finns en knapp man kan tysta skåpet med men det sätter sig aldrig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in