2026-03-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Varför kan jag inte redigera inlägg? Det står att jag inte har behörighet eller nåt. Ligger du bakom detta?

Jag fattar ingenting.
Citera
2026-03-04, 13:50
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jag fattar ingenting.
Det står att jag inte har behörighet när jag ska redigera mina inlägg. Vet inte hur man fixar det så jag skrev det till dig, du verkar kunnig och sansad.
Citera
2026-03-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Det bevisar bara hur många av oss tänker fortfarande som barn. Bibeln säger väl något om barnatro? Man kan inte vara vuxen på riktigt om man kan tro på dessa sagor.

Om du nu är så vuxen så bör du inse att även dina egna idéer kanske inte är sanna.
Citera
2026-03-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Nej nej, det var alltså inte riktat till dig utan de som anser religion vara en sjukdom (eller vanföreställning).

Kanon, tackar 👍

Nej då är jag inte rätt person att svara på frågan, för då jag är i det rakt motsatta lägret.

Jag tror rentav att även falska religioner kan fungera väldigt "bra", om man struntar vem det är som hör ens böner. Därför ryser jag när jag hör NewAge-peppiga grejer som att "sända ut sin önskan till universum" och liknande, eller att meditera och visualisera hur en kundaliniorm blir ett med ens själ via ett intrång via röven, typ.

Nej tack säger jag bara. Jag vill veta exakt vem (elled vad) jag tillber, och jag vill inte bli uppfylld av något annat än våran Skapares Heliga Ande. Kundalini och andra smågudar litar jag inte på för fem öre.

Som kristen blir det då väldigt enkelt tack och lov. Man tillber helt enkelt Jesus Kristus, och då vet man vem man har att göra med också.
Citera
2026-03-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Kanon, tackar 👍

Nej då är jag inte rätt person att svara på frågan, för då jag är i det rakt motsatta lägret.

Jag tror rentav att även falska religioner kan fungera väldigt "bra", om man struntar vem det är som hör ens böner. Därför ryser jag när jag hör NewAge-peppiga grejer som att "sända ut sin önskan till universum" och liknande, eller att meditera och visualisera hur en kundaliniorm blir ett med ens själ via ett intrång via röven, typ.

Nej tack säger jag bara. Jag vill veta exakt vem (elled vad) jag tillber, och jag vill inte bli uppfylld av något annat än våran Skapares Heliga Ande. Kundalini och andra smågudar litar jag inte på för fem öre.

Som kristen blir det då väldigt enkelt tack och lov. Man tillber helt enkelt Jesus Kristus, och då vet man vem man har att göra med också.
Intressant, det perspektivet har nog aldrig slagit mig innan.
Och jag kan förstå att man tycker det är mer logiskt att tillbe Gud och Jesus, än att tillbe (?) en odefinierad "högre makt" eller "universum".
Citera
2026-03-05, 14:14
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Intressant, det perspektivet har nog aldrig slagit mig innan.
Och jag kan förstå att man tycker det är mer logiskt att tillbe Gud och Jesus, än att tillbe (?) en odefinierad "högre makt" eller "universum".
Ja man går in i hans gärningar, Jesus,,
Kärlek, kärleksfulla barm.. och "ärar" Gud. Ger Han rätt. Prisad och lovad.

"Bara" bara.

Det är otroligt.
Herren är underbar. Fridsfurste. Underbar. Stor. Huga.
Senast redigerad av Fraggelrock 2026-03-05 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in