2026-03-02, 07:29
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag har observerat att moderatorer ibland låser eller papperskorgar trådar helt utan motivering, ibland med ett inlägg där det bara står t.ex. Politik inrikes -> Papperskorgen. Ingen motivering, ibland inte ens något regelnummer som mod anser att användaren har brustit i.

Att åtminstone sätta ut ett regelnummer vid låsning och liknande tycker jag är ett minimum som vi kan kräva av de som har makt på forumet. Annars blir ju Flashback det nya Facebook eller Familjeliv där trådar och diskussioner stängs ned för att någon "känner för det".
Citera
2026-03-02, 07:45
Medlem
Connykrims avatar
Tycker jag med.

Men forumet går ner sig mer och mer när det kommer fler o fler patetiska mods som styr o ställer. Admin vägrar rensa upp och bry sig så de är som apor i en fristad. Kan ingenting och gör som de vill då de inte finns konsekvenser.
Citera
2026-03-02, 08:32
Medlem
Fantens avatar
Fast att en tråd ligger i PK är ju en motivering I sig.
Citera
2026-03-02, 10:18
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Fast att en tråd ligger i PK är ju en motivering I sig.

Njä det tycker jag nog inte. Jag tycker att det bör motiveras. Antingen med regel eller en kort rad om varför.
Citera
2026-03-02, 11:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Njä det tycker jag nog inte. Jag tycker att det bör motiveras. Antingen med regel eller en kort rad om varför.
Jag håller med om att det är best practice men samtidigt så är det ju rätt uppenbart, i dom flesta fall, varför en tråd ligger i PK.
Citera
2026-03-02, 12:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag har observerat att moderatorer ibland låser eller papperskorgar trådar helt utan motivering, ibland med ett inlägg där det bara står t.ex. Politik inrikes -> Papperskorgen. Ingen motivering, ibland inte ens något regelnummer som mod anser att användaren har brustit i.

Att åtminstone sätta ut ett regelnummer vid låsning och liknande tycker jag är ett minimum som vi kan kräva av de som har makt på forumet. Annars blir ju Flashback det nya Facebook eller Familjeliv där trådar och diskussioner stängs ned för att någon "känner för det".

Det är föreslaget som krav sedan många år men tyvärr slarvas det ofta med det.

(FB) Tydlighet från moderatorer vid papperskorgning

Sedan går det ju alltid att PM:a moderatorn och be om förklaring.
Citera
2026-03-03, 03:54
Moderator
Ancistruss avatar
Jag brukar alltid skriva orsaken. Sedan finns det enstaka fall då det är överflödigt, t.ex. den senaste tråden jag flyttade till papperskorgen: (FB) felpost, ta bort.

Så jag tycker man bör göra det, förutom i fall som ovanstående. Och så gör även de flesta moddar, även om en del ibland tyvärr missat någon gång.
Citera
2026-03-04, 15:30
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Alltså för att vara den men ifall man gör ett inlägg som heter typ: bög fitta hora och innehållet lika tramsigt i typ Pol. Ut så skulle det inte behövas va?
Citera
2026-03-04, 15:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Alltså för att vara den men ifall man gör ett inlägg som heter typ: bög fitta hora och innehållet lika tramsigt i typ Pol. Ut så skulle det inte behövas va?

Nä antagligen inte. Det hade antagligen belönats med en varning för 0,03 också.
Citera
2026-03-04, 19:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag brukar alltid skriva orsaken. Sedan finns det enstaka fall då det är överflödigt, t.ex. den senaste tråden jag flyttade till papperskorgen: (FB) felpost, ta bort.

Så jag tycker man bör göra det, förutom i fall som ovanstående. Och så gör även de flesta moddar, även om en del ibland tyvärr missat någon gång.

Det är tyvärr betydligt mer än att det "missas någon gång".

Det känns som att det lite för ofta går på slentrian, lathet eller att det modereras lite för fort. Det senare kan på ett sätt förstås då arbetet sker på fritiden och om en moderator loggar in och då ser en överhopning av åtgärder som måste utföras så raskas det undan så fort som möjligt för att kunna återgå till livet sedan.

Det borde finnas krav på motivering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in