2026-03-01, 23:41
Avslutad
Ja, den fria AI:n är ett stort hot mot människan.

Jag ser så många videor på Instagram från de så kallade Epstein-filerna, uppenbara AI-klipp på Trump som sitter i kalsonger och myser bland massa småflickor och vissa där dom ger honom fotmassage och dessa videor har hundratusentals gillningar och tusentals kommentarer som säger "lås in honom!" och liknande.

Jag gick idag in och kommenterade att dom skulle sluta sprida fejkade AI-klipp och jag blev direkt attackerad av folk som kallade mig pedofilbeskyddare. Helt jävla galet, vuxna människor med intellekt som en femåring.

På grund av den lättillgängliga AI:n så tror flera hundra tusen om inte miljoner människor som sett dessa klipp att det finns filmbevis på hur Trump halvnaken går och kladdar på massa småflickor.

Hur fan kan AI vara helt fritt för alla att använda? Snart finns det ingen sanning kvar.
Senast redigerad av KavlaUpp 2026-03-01 kl. 23:46.
Citera
2026-03-01, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp

Jag ser så många videor på Instagram från de så kallade Epstein-filerna, uppenbara AI-klipp på Trump som sitter i kalsonger och myser bland massa småflickor och dessa videor har hundratusentals gillningar och tusentals kommentarer som säger "lås in honom!" och liknande.

Jag gick idag in och kommenterade att dom skulle sluta sprida fejkade AI-klipp och jag blev direkt attackerad av folk som kallade mig pedofilbeskyddare. Helt jävla galet, vuxna människor med intellekt som en femåring.

På grund av den lättillgängliga AI:n så tror flera hundra tusen om inte miljoner människor som sett dessa klipp att det finns filmbevis på hur Trump halvnaken går och kladdar på massa småflickor.

Hur fan kan AI vara helt fritt för alla att använda? Snart finns det ingen sanning kvar.

Håller med. Ofta boomers som faller för det som grädde på moset.
Citera
2026-03-01, 23:45
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:

Jag ser så många videor på Instagram från de så kallade Epstein-filerna, uppenbara AI-klipp på Trump som sitter i kalsonger och myser bland massa småflickor och dessa videor har hundratusentals gillningar och tusentals kommentarer som säger "lås in honom!" och liknande.

Påstår du att Trump slutar ljuga, och släpper all information om sin koppling och vad han kuckat ihop med Epsein i smyg om vi förbjuder bort AI (och CGI i stort?)?
Citera
2026-03-01, 23:47
Medlem
Cyborg2030s avatar
På Instagram, som inte styrs av Elon Musk, kan du anmäla bilder och videos som stötande.
Då plockas det bort eftersom Instagram fortfarande är "PK".
Citera
2026-03-01, 23:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

Pandoras ask är redan öppnad, du kan inte förbjuda AI. Modellerna är ofta open source och det går att köra sin egen AI hemmavid med en lite mer kraftfull dator.

Problemet är inte AI, det är sociala medier. Det går att stoppa däremot, eller i varje fall reglera så att man inte kan sprida vilken skit som helst! Antalet dominerande sociala medier är ju ytterst få.
Citera
2026-03-01, 23:48
Medlem
INGSOCs avatar
Är det bättre att bara vissa människor med mycket makt får använda AI?
Tycker personligen att det är bra att demokratisera det så mycket som möjligt så ingen enskilld makt har monopol på det.
Även om en konsekvens blir att folk sprider tramsvideor.
Citera
2026-03-01, 23:53
Avstängd
dude2ks avatar
All reklam är bra!

Ingen som går på dessa klipp. Det kan ses som underhållning. De flesta vet att Trump är bästa presidenten någonsin redan. Finns inget mer att bevisa liksom?
Citera
2026-03-01, 23:54
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Hur fan kan Gutenbergs tryckpress vara fri för alla att använda?
Vilken dåre som helst kan ju trycka sina lögner på papper och sprida dom. Snart finns det ingen sanning kvar.
Citera
2026-03-01, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Hur fan kan Gutenbergs tryckpress vara fri för alla att använda?
Vilken dåre som helst kan ju trycka sina lögner på papper och sprida dom. Snart finns det ingen sanning kvar.

AI och social media är en giftig cocktail. Så lätt att sprida lögner till miljontals människor utan någon större ansträngning.
Citera
2026-03-02, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av INGSOC
Är det bättre att bara vissa människor med mycket makt får använda AI?
Tycker personligen att det är bra att demokratisera det så mycket som möjligt så ingen enskilld makt har monopol på det.
Även om en konsekvens blir att folk sprider tramsvideor.

Det går inte att se vad som är AI och vad som är verklighet längre och det har bara börjat. AI ska inte vara en leksak men det är precis vad det är idag .
Citera
2026-03-02, 00:02
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
AI och social media är en giftig cocktail. Så lätt att sprida lögner till miljontals människor utan någon större ansträngning.
Även sanningar är lätt att sprida.
Vilka tycker du ska ha privilegiet att använda AI då? Du verkar inte bekväm med att svara på det.
Citera
2026-03-02, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Även sanningar är lätt att sprida.
Vilka tycker du ska ha privilegiet att använda AI då? Du verkar inte bekväm med att svara på det.

Vad är en sanning då? När det inte går att se skillnad på en AI-video och en verklig video, ser du inget problem med det alls?

Inte allmänheten i alla fall. Företag och sånt kan väl få använda det för att effektivisera verksamheten men det ska inte vara en leksak som alla kan använda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in