2026-03-01, 22:48
Medlem
"sexual assault hej" det är typ som ett våldtäktshej. Ett oönskat hej om du förstår vad jag menar.
Citera
2026-03-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterPartyfuck
Det låter som att en person gör en hälsning åt en annan person.
Det är i stil med "å någons vägnar" eller "på någons vägnar" eller "Harry Hälsar"

Låter mer naturligt på engelska: "Tell them that Tony says hello.", "Sarah said hi" eller "Marc says hi."
Javisst, men nu handlade det om chattar där huvudspråket är engelska., som hör till t ex engelskspråkiga live-streams (mest på Youtube) och där det dessutom kommer från personer som uppenbarligen inte är svenskar. Jag kanske borde ha varit tydligare i trådstarten med att det handlade om chattar i en engelskspråkig /internationell miljö, inte svenskspråkiga chatttar.

Men det verkar hur som helst som om tråden har rett ut vad det handlar om, nämligen att det är en automatöversättning av "says hello" som kan dyka upp utan att någon deltagare i chatten faktiskt har skrivit dessa ord.
Citera
2026-03-02, 05:42
Medlem
2QT4Us avatar
Så folk orkar inte skriva ”hej” så dom skickar ett tomt meddelande så att det automatiskt omvandlas till ”..sa hej” 🤣
Citera
2026-03-02, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
"sexual assault hej" det är typ som ett våldtäktshej. Ett oönskat hej om du förstår vad jag menar.

Fel bara fel.
Citera
2026-03-02, 18:29
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2QT4U
Så folk orkar inte skriva ”hej” så dom skickar ett tomt meddelande så att det automatiskt omvandlas till ”..sa hej” 🤣
Det är värre än så, folk talar till telefonen vad den ska skriva och göra då orkar folk verkligen ingenting 🤷
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in