2026-03-01, 11:25
Avslutad
Jag har noterat att brott med ordet "sex" framför uppfattas som mycket värre. Vad beror det på?

Tillägg: Jag är främst intresserad av varför ordet sex framför brott triggar samma respons som en avskyvärd och traumatisk överfallsvåldtäkt, t ex för sexköpare eller vad det nu kan handla om.
Senast redigerad av bothered 2026-03-01 kl. 12:12.
Citera
2026-03-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bothered
Jag har noterat att brott med ordet "sex" framför uppfattas som mycket värre. Vad beror det på?
Det kanske skulle vara tydligare för dig om någon med våld förde in något i din anal?
Citera
2026-03-01, 11:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det kanske skulle vara tydligare för dig om någon med våld förde in något i din anal?

Det vore tortyr med tanke på mina hemorrojder, så naturligtvis vore det traumatiskt. Och eftersom jag är straight skulle det vara förnedrande.

Men jag tänker snarare på att ordet sex framför brott triggar någon sorts automatisk respons av avsky oavsett vad det handlar om.
Citera
2026-03-01, 11:52
Avstängd
"Du är så betydelselös att någon annan anser att det är rimligt att våldföra sig på din kropp."
Fall där man ex. våldför sig på någons ekonomi går inte att jämföra med att inte ha rätten till att få äga sin egen kropp.
Sexuella brott är bland det värsta du kan utsätta någon för. Det säger sig självt.

Och oftast är det någon i ens närhet som utför det sexuella brottet.
Citera
2026-03-01, 11:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
"Du är så betydelselös att någon annan anser att det är rimligt att våldföra sig på din kropp."
Fall där man ex. våldför sig på någons ekonomi går inte att jämföra med att inte ha rätten till att få äga sin egen kropp.
Sexuella brott är bland det värsta du kan utsätta någon för. Det säger sig självt.

Och oftast är det någon i ens närhet som utför det sexuella brottet.

Varför säger det sig självt? Är det inte möjligt att sexuell integritet är något vi inbillat oss av Hollywood?
Citera
2026-03-01, 12:01
Avstängd
Citat:
Varför säger det sig självt? Är det inte möjligt att sexuell integritet är något vi inbillat oss av Hollywood?

Vad har Hollywood med din kropp att göra?
Citera
2026-03-01, 12:02
Avslutad
Citat:
Vad har Hollywood med din kropp att göra?

Kultur och åsikter.
Citera
2026-03-01, 12:06
Avstängd
Citat:
Kultur och åsikter.

Förstår inte vad du syftar på.
Vad har kultur och åsikter med rätten att äga sin egen kropp att göra?
Ledtråd: mänskliga rättigheter.
Citera
2026-03-01, 12:08
Avslutad
Citat:
Förstår inte vad du syftar på.
Vad har kultur och åsikter med rätten att äga sin egen kropp att göra?
Ledtråd: mänskliga rättigheter.

Vem har kommit på att man helt och hållet äger sin egen kropp? Det är en åsikt.
Citera
2026-03-01, 12:28
Avstängd
Citat:
Vem har kommit på att man helt och hållet äger sin egen kropp? Det är en åsikt.

Sexualbrott och särskilt riktat mot kvinnor och rätten att äga sig själv är orimligt sent utvecklat och sent lagstadgat.
Ganska sjukt när man tänker efter?
Förut ägde mannen kvinnan och sexualbrott mot kvinnan sågs som ett brott/förnedrande mot hennes man.
Tanken med lagen är sexuella normer inte ska fungera som maktmedel.
Allas lika värde sas. Även barn.
Citera
2026-03-01, 12:37
Avslutad
Citat:
Sexualbrott och särskilt riktat mot kvinnor och rätten att äga sig själv är orimligt sent utvecklat och sent lagstadgat.
Ganska sjukt när man tänker efter?
Förut ägde mannen kvinnan och sexualbrott mot kvinnan sågs som ett brott/förnedrande mot hennes man.
Tanken med lagen är sexuella normer inte ska fungera som maktmedel.
Allas lika värde sas. Även barn.

Som egalitärt lagd är jag naturligtvis för större rättigheter för utsatta, i den mån deras egenskaper tillåter.

Samtidigt undrar jag vad det är som gör att vi har en intimsfär som innebär att vi inte får röra vid varandra hursomhelst, och att en hand på en fin skinka skapar sån respons?
Citera
2026-03-01, 12:46
Medlem
Citat:
Som egalitärt lagd är jag naturligtvis för större rättigheter för utsatta, i den mån deras egenskaper tillåter.

Samtidigt undrar jag vad det är som gör att vi har en intimsfär som innebär att vi inte får röra vid varandra hursomhelst, och att en hand på en fin skinka skapar sån respons?

Skulle du uppskatta om en man tog tag i din kuk och började runka den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in