2026-03-02, 17:23
Medlem
RoderDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Citerar Olof Palme så inser ni varför vänstern är tysta

”Ayatolla Khomeini bygger med pedantisk noggrannhet upp demokratin i Iran.” — Olof Palme, 1981

Jag har inte noterat att vänstern är tyst för att en politiker som är död sedan 40 år sa något fem år innan han dog.
Citera
2026-03-03, 21:27
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2026-03-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bildt är moderat och tjänar pengar på aktier och fonder, en kollega till Bildt, Margot Wallström, S, hade sina affärer hon också:

https://www.youtube.com/watch?v=WJT7AIhtLsQ

Att moderater tjänar pengar det är naturligt. Men Margot Wallströms mycket tvivelaktiga affärer som utrikesminister med mångmiljonpengar, hyr lägenhet för en kopp kaffe per månad etc, det går bra för en sosse?

Det är med i matchen för egen personlig vinnings skull.

Spelar ingen roll vilken "färg" de har.
Citera
2026-03-04, 09:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det är med i matchen för egen personlig vinnings skull.

Spelar ingen roll vilken "färg" de har.

Så är det med alla.
-MEN alla är inte maligna..
Citera
2026-03-04, 18:17
Medlem
Flundran90s avatar
Noterar föresten ett lustigt fenomen på facebook. Där under videos på firande iranier med Lejonflaggan och Israelflaggan,massa förbannade svenska kvinnor om skriver att iranierna ska åka hem.. Lustigt, de brukar ju vara de mest toleranta. Fy fan för svenska kvinnor som inte bara lierar sig med de värsta fienderna, men också tykar sig mot en vettig invandringsgrupp med västerländska värderingar.
Senast redigerad av Flundran90 2026-03-04 kl. 18:27.
Citera
2026-03-05, 16:49
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Idag var det festlig stämning på stan med alla Iranier som var glada för Israels och USA.s angrepp på det extrema diktatorskapet i Iran. De ansåg, i alla fall de jag hade möjlighet att prata med, att detta var behövligt för Iran som stat och att det var en början på frigörelse från extremt förtyck från regimen.

Här i Göteborg gästades vi av Arin Karapet Moderat riksdagsledamot som uttalat sig positivt om det som hänt. Här har både amerikanska och israeliska flaggor vajat tillsammans med en överväldigande mängd iranska flaggor pryda med lejonet.

Men var håller vänsterpartiet hus någonstans? Den feta paddan som är partiledare där är ju iranier men samtidigt muslimkramare, bara gissar att de inte vet vilket ben de ska stå på då de älskar muslimer och hatar Israel.

Både V och Afs är muslimkramare.
Citera
2026-03-05, 16:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Noterar föresten ett lustigt fenomen på facebook. Där under videos på firande iranier med Lejonflaggan och Israelflaggan,massa förbannade svenska kvinnor om skriver att iranierna ska åka hem.. Lustigt, de brukar ju vara de mest toleranta. Fy fan för svenska kvinnor som inte bara lierar sig med de värsta fienderna, men också tykar sig mot en vettig invandringsgrupp med västerländska värderingar.

Vad tycker du om svenska högerkvinnor då? De är ju vettiga.
Citera
2026-03-05, 17:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Universiteten i Sverige är rätt vänstervridna rätt igenom, tyvärr.

Fast alla Sverigdemokrater som studerar där, kan inte de påverka lärarna till det bättre?
Citera
Igår, 11:59
Medlem
psaks avatar
Citat:
Tycker det låter som en väldigt positiv sväng jag eftersom man vanligen inte ser många kvinnor uttala sig åt annat än det multikulti-vänliga hållet.

Snacket om västerländska värderingar, det handlar om mängden folk i första hand. Iranier är redan en av de största MENA-grupperna i landet och nu när det rör på sig där borta borde man vara särskilt aktsam för att inte låta det växa ännu mer och svenska folket blir mer och mer MENA och mindre svenskt.
Senast redigerad av psak Igår kl. 12:03.
Citera
Igår, 14:47
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Tycker det låter som en väldigt positiv sväng jag eftersom man vanligen inte ser många kvinnor uttala sig åt annat än det multikulti-vänliga hållet.

Snacket om västerländska värderingar, det handlar om mängden folk i första hand. Iranier är redan en av de största MENA-grupperna i landet och nu när det rör på sig där borta borde man vara särskilt aktsam för att inte låta det växa ännu mer och svenska folket blir mer och mer MENA och mindre svenskt.
Personligen tycker jag det viktigaste att vi har folk här som någorlunda delar mål och mening med oss. Iranier jag träffar umgås med svenskar och tycker om vårt samhälle. Med araber så verkar de oftast mest vara här för att leva på en säker plats och sprida islam. De bygger sina egna system i systemet och av nån anledning så föredrar många vänsterkvinnor detta framför folk som gillar väst, typ ukrainare, thailändare och perser.
Citera
Igår, 16:24
Medlem
psaks avatar
Citat:
Personligen tycker jag det viktigaste att vi har folk här som någorlunda delar mål och mening med oss. Iranier jag träffar umgås med svenskar och tycker om vårt samhälle. Med araber så verkar de oftast mest vara här för att leva på en säker plats och sprida islam. De bygger sina egna system i systemet och av nån anledning så föredrar många vänsterkvinnor detta framför folk som gillar väst, typ ukrainare, thailändare och perser.
Själv kan jag nämna gymnasiet jag gick i på 90-talet där det snarare var iranier som var värstingarna - och nutida historier med spionbröder och annat. Det kan alltså bli för mycket av det 'goda' och demografin påverkas ändock, allt mindre svenskt. Vilket svenskar med fötterna brukar visa ogillandet för.
Att mycket av vänsterfolket har udda åsikter är ju känt, men växande utomeuropeiska grupper skulle jag inte romantisera oavsett med tanke på hur fort det kan förändras decennium för decennium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in