2026-03-01, 17:34
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Svenska kommunister, Jonas Gardells bror bl a, har tidigt uttryckt beundran för islams totalitarianism, som något avundsvärt.
Vänstern hatar fr a USA och Israel och det bestämmer helt deras tyckande. Ungefär som serber som i alla rysstrådar stöder Putin eftersom de hatar USA.
Citera
2026-03-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det är omöjligt att man inte har koll på att det råder ett utbrett kvinnoförtryck i muslimska länder. Givet att man räknar alla regler som är olika för män och kvinnor som förtryck, där kan man ju tycka olika. Även om det alltid är kvinnorna som får lägst frihetsgrader i de regler som gäller just för dem.

Många kvinnor är vänster och vänster stödjer dessa ideologier (nåja, kanske inte alla, men arabländer generellt och Palestina i synnerhet, kurderna men däremot inte ISIS).

Hade jag varit kvinna hade jag tänkt tvärtom, de länder där mitt liv fick vara på lika villkor som alla andra, de länderna skulle jag hålla på i alla konflikter. Som man tänker jag så, och förundras över att inte alla kvinnor också tänker så samt är mer åt höger politiskt.

Ja precis så tänker jag oxå. Tror dom tänker mer känslostyrt än logiskt. Typ kommer dom bara hit så slutar dom att förtrycka sina kvinnor. Att våra egna kvinnor har kämpat genom århundrade för att nå dom rättigheter vi har idag verkar man omedveten om. Sveriges kvinnor kommer backa i utvecklingen om tillräckligt många med kvinnoförnedrande syn bosätter sig här.
Sen läste jag nån som skrev här igår att de muslimska männen på hans arb plats åt fläsk o drack öl o brydde sig inte om Allah medan deras kvinnor hemma envisades med att gå i hucklen mm o tyckte inte alls att det var förtryckande så en del ville kanske leva strikt m tydliga regler.
Citera
2026-03-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Arga Anderssons företrädare, "Svetsaren", åkte till mullorna i Teheran 2017 och pratade om kvinnors rätt. Med sig hade han utrikesminister Margot Wallström med huckle..
Ibland får man ta på sig landets traditionella kläder.
Trump tar på sig också huvudbonad när det gäller.
Ibland får man följa landets lagar för att kunna samarbeta.
https://yle.fi/a/7-1199134?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Citera
2026-03-01, 19:02
Medlem
Citerar Olof Palme så inser ni varför vänstern är tysta

”Ayatolla Khomeini bygger med pedantisk noggrannhet upp demokratin i Iran.” — Olof Palme, 1981
Citera
2026-03-01, 19:20
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja precis så tänker jag oxå. Tror dom tänker mer känslostyrt än logiskt. Typ kommer dom bara hit så slutar dom att förtrycka sina kvinnor. Att våra egna kvinnor har kämpat genom århundrade för att nå dom rättigheter vi har idag verkar man omedveten om. Sveriges kvinnor kommer backa i utvecklingen om tillräckligt många med kvinnoförnedrande syn bosätter sig här.
Sen läste jag nån som skrev här igår att de muslimska männen på hans arb plats åt fläsk o drack öl o brydde sig inte om Allah medan deras kvinnor hemma envisades med att gå i hucklen mm o tyckte inte alls att det var förtryckande så en del ville kanske leva strikt m tydliga regler.

Det finns många fall där kvinnor sökt sig till de värsta tänkbara av våldsverkare i önskan att bli tillsammans med dem. Lång lista, mest känd är kanske Åmselemördaren Juha Valjakkala, ett särdeles rått kräk som ändå fick motta 100-tals beundrarbrev. I samband med detta har nämnts att dessa kvinnor hade en känsla av att "om han bara kommer till mig, då kommer han bli trygg och bli en bra person". Typ så.

Kanske är det samma med förtryckande ideologier - "om de bara kommer hit så kommer de förstå, allt kommer bli bra"...
Citera
2026-03-01, 19:49
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Ibland får man ta på sig landets traditionella kläder.
Trump tar på sig också huvudbonad när det gäller.
Ibland får man följa landets lagar för att kunna samarbeta.
https://yle.fi/a/7-1199134?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Samarbeta?
Man skall inte samarbeta med terrorister. Terrorister skall förstöras!
Vänstern har oavbrutet samarbetar med terrorister, från Amaltheamannen, nazister under WW2, Palmes Nordvietnam, Palmes Castro-besök, Palmes Arafat-besök, SSU i Malmö, lura pensionärer via Kombilotteriet med maffiametoder med mera..

https://www.youtube.com/watch?v=cngQVc8IOe8
Citera
2026-03-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Så gick det med den här tråden:

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/bildt-fordomer-attacker-mot-iran/cG9zdDo3MTE0NA

Men han var för Irak-kriget då han profiterade personligen.

Genomrutten hycklare.
Citera
2026-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Självklart är det tyst, det här är ju en svår situation för ”vänstern”.
Ryggmärgsreflexen är ju att protestera mot det fascistiska USA-imperiet och Zionisterna, men mullornas (senaste) massmord på den egna befolkningen är alldeles för färskt och omöjligt att dribbla bort.

Hade varit intressant att se om det blir några anti-USA protester från palestinavänstern här hemma idag? Hur kommer det isf gå om det samtidigt är exiliransk folkfest?
Det kan ju bli ganska stökigt. Snuten sliter sitt hår antar jag. Räknar med störningar i kollektivtrafiken.

Ganska sjukt egentligen.

De säger sig värna om "flyktingar" samtidigt som de älskar de regimer som de här människorna påstås "fly ifrån".

Så vi ser en massa venezuelaner och Iranier fira med ISrael- och USAflaggor samtidigt som de säger att dessa länder är "fasism".
Citera
2026-03-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Är inte så insatt i Iran, men tråden vill få det till att vara en höger-vänster fråga. Carl Bildt
är kritisk till bombningarna läser jag, och den gubben är knappast vänster utan konservativ.
Nooshi påstås älska muslimer, men är säker att jag läst att hon inte identifierar sig som muslim.
Därför verkar det osannolikt att älska något du inte är

Carl Bildt ska nog ses som knäpp i sammanhanget snarare än "höger", eller köpt av den konsult som betalar bäst för tillfället.

Det tråden handlar om och sätter fingret på är splittringen inom "vänstern". De säger sig värna "flyktingar" och sen så håller de diktaturerna som de påstås "fly ifrån" om ryggen, som bland annat tvingar kvinnor att leva som andra klassens medborgare.

De älskar Hamas och Venezuela som är allierade med Ryssland, Nordkorea och Iran men dessa länder är de mer tveksamma till av oklar anledning trots att de är lika bestialiska som "palestinierna" och Maduro.

Men en del är ändå kvar i hata USA och Israel, exempelvis Greider, men gömmer sig lite fegt bakom "internationell rätt".
Citera
2026-03-01, 21:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Men han var för Irak-kriget då han profiterade personligen.

Genomrutten hycklare.

Sudan möjligen, med Bildt profiterade väl inte i Irak?

Att ASEA-Atom hade anläggningar i Irak på 1980-talet vet jag, Saddam var där på besök för att "inventera", en god vän var där och bevittnade. Men det var på Palmes tid, inte Bildt.
Citera
2026-03-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Sudan möjligen, med Bildt profiterade väl inte i Irak?

Att ASEA-Atom hade anläggningar i Irak på 1980-talet vet jag, Saddam var där på besök för att "inventera", en god vän var där och bevittnade. Men det var på Palmes tid, inte Bildt.

https://www.expressen.se/nyheter/krigsutbrottet-i-irak-gjorde-bildt-till-mangmiljonar/
Citera
2026-03-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Den samlade Vänstern är nyttiga idioter åt islamismen. De har sorg idag.
Jag tror du har väldigt fel i det faktiskt.
Sverige är inte så mycket för diktaturen i iran som mördar sin egen befolkning på ett mycket hemskt och brutalt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in