Jag är den sista generationen som levde i verkligheten, I’m a 90’s kid! Trots det så måste jag säga att den yngre generationen är ett gäng intelligenta typer. Förstår inte häcklandet. Jag har lärt känna många människor som är tio år yngre än mig och det är ett gäng smarta typer. Min generation var en lat generation. Det var övergången till internet. Vi hann leka tjuv och polis ute, busringa från telefoner med sladd, köpa godis i kiosken och mötas på gården, alla var utomhus och man behövde inte ringa varandra för att veta att kompisarna var ute, det var standard, annars ringde man på ringklockan och frågade om man ville leka, ja, det är klart man vill. Det fanns inga nej.
Undrar varför det är så att det blir kultur att se ner på nästa generation?
att tro att man ”var bättre”. Vi var inte bättre, vi fick en coolare upplevelse däremot. Den nya generationen är klokare. Alla människor är lata i ungdomen, mätningen måste ske när nästa generation fyllt 25 år och hjärnan är färdigutvecklad annars blir det en missvisande undersökning och nästa generation har inte hunnit fylla 25. Dom har nått oss i mental kapacitet redan i 22-23 års åldern. Jag personligen märker ingen skillnad mellan våra hjärnor förutom mer livserfarenhet. Människorna jag har mött under arbetslivet som varit både kvinnor och män runt 20-23 år har varit fullt kompetenta och med i matchen. Nu kan man såklart skylla på att det är jag som är ett pucko och att det är därför jag upplever denna generation fullt ut kapabel eller så kan jag skylla på att ni inte mött tillräckligt många i den yngre generationen för att kunna dra era slutsatser.
Jag har googlat och sett att det står att generationen efter min presterat sämre. Jag har bara väldigt svårt att tro att det ger en rättvis bild av verkligheten? Saker har förändrats, hjärnan kan också ha anpassats på ett nytt sätt att tänka på. Jag tror att det är en bluff, för tittar ni på era barn så är dom klokare än er, tittar ni på era barnbarn så är dom trippelt så smarta. Kan det ligga någon märklig agenda bakom att se ner på nästa generation?
Undrar varför det är så att det blir kultur att se ner på nästa generation?
att tro att man ”var bättre”. Vi var inte bättre, vi fick en coolare upplevelse däremot. Den nya generationen är klokare. Alla människor är lata i ungdomen, mätningen måste ske när nästa generation fyllt 25 år och hjärnan är färdigutvecklad annars blir det en missvisande undersökning och nästa generation har inte hunnit fylla 25. Dom har nått oss i mental kapacitet redan i 22-23 års åldern. Jag personligen märker ingen skillnad mellan våra hjärnor förutom mer livserfarenhet. Människorna jag har mött under arbetslivet som varit både kvinnor och män runt 20-23 år har varit fullt kompetenta och med i matchen. Nu kan man såklart skylla på att det är jag som är ett pucko och att det är därför jag upplever denna generation fullt ut kapabel eller så kan jag skylla på att ni inte mött tillräckligt många i den yngre generationen för att kunna dra era slutsatser. Jag har googlat och sett att det står att generationen efter min presterat sämre. Jag har bara väldigt svårt att tro att det ger en rättvis bild av verkligheten? Saker har förändrats, hjärnan kan också ha anpassats på ett nytt sätt att tänka på. Jag tror att det är en bluff, för tittar ni på era barn så är dom klokare än er, tittar ni på era barnbarn så är dom trippelt så smarta. Kan det ligga någon märklig agenda bakom att se ner på nästa generation?