Citat:
Ursprungligen postat av
Turbulentxxx
Jag tycker ett bra upplägg är 3 delar, alla med rörligt.
Det har funkar bra för oss trots perioder med lite högre ränta.
Lever ni med små ekonomiska marginaler så kanske det är bättre att binda räntan dock.
Ja exakt, lite så vi tänker tror jag. Jag tror det blir bäst att ha flera olika delar bara för att det inte känns som man har något att förlora på det väl? Om vi nu kör rörligt på alla 3 delar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Vad menar du/dom med 3 till 4 delar? 1 del rörligt och resten med olika bindningstid?
Jag skulle absolut köra med en viss del bundet, även om det i längden troligen blir dyrare. Lite som en försäkring.
Jag tänker mig rörligt i alla 3 delar typ, så att det blir enklare att binda någon del om vi vill göra det framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
Ni kan inte veta att ni ska bo där i fem år. Livet händer, folk träffar andra, separationer, dödsfall.
Men i vilket fall som helst om vi förutsätter att ni kommer att bo där i minst fem år så skulle jag köra på rörligt. Beror naturligtvis också på vad ni har för inkomst men har ni lön på typ 50 000 var så klarar ni en eventuell ökning på många procent men om räntan blir stabil ungefär som vi har nu kommer ni antagligen att förlora pengar på fast och högre ränta. Nu skrev du inte vilken ränta ni blev erbjudna till fast ränta och hur lång bindningstid
Exakt, vi har rätt bra inkomst och är två stycken så det är inga problem ifall det skulle höjas för vi har pengar på sparkonto som man kan ta ifrån då.