Citat:
Ursprungligen postat av
LaurenHell
Jag känner igen mig i problematiken, är likadan, förutom att jag inte har problem med att det blir tyst. Mest för att jag har andra kollegor som faktiskt pratar ännu mer än vad jag gör.
Till och från undrar jag om min extroverta och öppna personlighet ligger mig i fatet dock. Jag är rak, glad, gillar de flesta och ger folk komplimanger. Det får män att tro att jag vill mer och vissa kvinnor blir avståndstagande. Kvinnor kan verkligen bete sig bitchigt mot andra. Jag har inga tips på vad du kan göra, för jag kan verkligen inte begränsa mig på det sätt som skulle krävas att hålla inne impulsiviteten och min extroverta sida.
Nä vet du, landat i att jag haft en väldigt jobbig period pga förändringar i livet och en ganska toxisk arbetsplats. Insåg också att de jag märker eller tror inte gillar mig är typ 3-4 personer. Men vi är 25 på arbetsplatsen så det innebär ju att resten faktiskt gillar mig eller är neutrala. Och de personerna har jag lite svårt för också. De är lite min motsats. Alla passar ju inte en.
Min personlighet har(nästan) alltid varit till min fördel dessutom.
Det jag däremot vill sluta med är att öppna upp mig för folk som inte gjort sig förtjänta av det. Varför ska nya människor som jag inte känt så länge veta om mina osäkerheter eller problem med barnens pappa eller vad det nu kan vara.
Men det är just impulskontrollen som behöver jobbas på som du nämner.