2026-03-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Få Turkiet att anfalla Iran. Var det så svårt att se?

Vad skulle de vinna på att starta ww3?
Citera
2026-03-09, 14:30
Medlem
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Frågan om restriktioner i Israel vad gäller foto och film är redan diskuterad och är inget unikt för Israel, så vad har din poäng med kriget i sig att göra?

Din poäng framgick dessutom inte i ditt inlägg, därför blir ditt klotter ifrågasatt.

Du tänker säkert men har uppenbart fokus någon annanstans än på trådämnet.
Hur ska vi visa vad som händer i tel-aviv om vi får en förskönad, censuread bild av det, då är det naturligt att vi spekulerar eller hur? Den här tråden handlar om kriget, och israel är de som började kriget. Går man in på X så är det mycket tydligt att Mossad bara pumpar ut propaganda och allt är jättebra i tel-aviv och alla firar purim och svingar en död kyckling över sig föra att fira sitt folks massmord genom historien oavsett om det är fabler från en sagobok eller ej. Då blir den stora frågan: VAD HÄNDER I TEL-AVIV? Förövrigt kallat Epsteins högkvarter, hans spelkonto om det var steam eller xbox användes just i tel-aviv efter hans "död!"
Senast redigerad av JojoRabbit 2026-03-09 kl. 14:33.
Citera
2026-03-09, 14:32
Medlem
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Troligen enbart trams av en politiker, Naftali Bennett, från Israel.
Saknar noll värde.
Sprid inte trams

Om du kallar det för trams när deras egna politiker ynts flitigt med Benjamin Netanyahu och är en nära vän pekar ut turkiet, då kan vi bara dra den slutsatsen att dina korkskruvar är väldigt kränkta, som ett litet barn som inte tål sanningen.
Citera
2026-03-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jävla efterbliven analys. vietnam???

Trumps första mål är ju knappast demokrati i Iran , men mullornas regim är historia.
De flesta av dem flög i luften, bokstavligt.
Vad jag menar är att många konflikter slutar inte som WW2 där fienden lägger sej ner och ger upp, utan slutar med att en ny idiot tar över eller allmänt kaos.
Mullorna har inge chans allt militärt.
Det har inget land eller regim mot usa.
De kan slå ut vilken regim de vill och när de vill.
Sedan är det konsten att avsluta det man börjat.
Citera
2026-03-09, 14:33
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Iran kan inte bomba USA eller Israel, men de kan attackera oljefartyg vid Hormuz och USA-baser i Bahrein. Tänk lite.

Att bomba försvarslösa länder som inte krigat på 40 år och döda deras ledare gör dig stolt? Så om Iran gör samma med Israel blir du stolt? Det kan de göra om Ryssland hjälper dem. Så kan du sitta och vara stolt över båda sidor medans 1000-tals dör.

Du behöver nog av-trumpifieras. Känns lite Sekt över dig. Det finns inget bra med dödande. Vettiga länder som Sverige dödar aldrig människor.

Du driver nu med oss va?

Kallar du just Iran för försvarslösa och oskyldiga? Att de inte krigat på på 40år gör Iran till ett gulligt och fint land?
Att döda deras ledare gör mig stolt. Till och med vänstermuppar har ju pekat ut regimen och ledare som en av de mest vidriga ledare genom tiderna. 30000st dödade bara de senaste månaderna innan ISA och Israel satt stopp för fanskapet.

Och så försöker du få mig till någon Sekt med Trump? Har svårt för personer som håller islamister i handen. Folk som försöker få Iran och deras ledare till offer ger jag inte mycket för.
Sverige dödar inte andra människor det stämmer.

Men islamister dödar svenskar och är det inte terror dåd på Drottninggatan så är det gängkrig med kaosbabbar som drabbar vanliga svenskar.

Så kriget i Iran påverkar oss mycket .Ja vi behöver mer döda islamister och få slut på terrorister som dyrkar gud för människoliv. Det tycker jag USA och Israel gör bra att man försöker verkligen.

Så sluta få det att låta som Iran är ett fint och bra land och alla andra är elaka. Det är jävligt falsk bild.
Citera
2026-03-09, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Vad skulle de vinna på att starta ww3?
Judarnas tro samt fundamentala kristna har det i sin tro att det är bra.
Citera
2026-03-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Judarnas tro samt fundamentala kristna har det i sin tro att det är bra.
Citera Bibeln där detta står
Citera
2026-03-09, 14:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Vad är det du identifierar dig som, som gör att du blir stolt?

Att få stopp på människor som dyrkar gud mer än människoliv. Människor som har en kvinnosyn som är vidrig. Vuxna män som gifter sig med barn, dödar döttrar om det inte gör som männen säger samt lever efter koranen som det vore det enda rätta med egen tolkningsrätt.

När man sedan stoppar dessa människor, dödar dom och visar att världen behöver inte mer islamister utan människor som faktiskt kan vara människor och inte djur, så gör man världen bättre.

Jag blir stolt när man försöker göra världen bättre genom att ta bort det onda. Med tanke på Iran skiter i människoliv, raketer emot oskyldiga och emot andra länder så anser jag att man måste stoppa det. Det är min syn att på det hela att jag tycker det är bra att USA och Israel gör ett fantastiskt jobb.
Citera
2026-03-09, 14:41
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Hur ska vi visa vad som händer i tel-aviv om vi får en förskönad, censuread bild av det, då är det naturligt att vi spekulerar eller hur? Den här tråden handlar om kriget, och israel är de som började kriget. Går man in på X så är det mycket tydligt att Mossad bara pumpar ut propaganda och allt är jättebra i tel-aviv och alla firar purim och svingar en död kyckling över sig föra att fira sitt folks massmord genom historien oavsett om det är fabler från en sagobok eller ej. Då blir den stora frågan: VAD HÄNDER I TEL-AVIV? Förövrigt kallat Epsteins högkvarter, hans spelkonto om det var steam eller xbox användes just i tel-aviv efter hans "död!"

Att ni orkar fortsätta tjata om en fråga som är diskuterad 100 ggr. Ni får inte den information och de bilder ni vill ha. Det är uppfattat. Jag tror inte Israel ägnar så mycket tid på att grubbla över om ni känner er besvikna över det. Än mindre att ni sitter och knackar ner er besvikelse på FB.

Behöver ni förresten så jävla mycket material egentligen? Mig synes det som att ni har en väldigt god insikt i vad som händer i Israel ändå. Man kan nästa tro att ni sitter på insederinformation ifrån knesset.
Citera
2026-03-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Citera Bibeln där detta står
Det är vad de har fått in i sina skallar, hur de fått in det i skallarna vet jag inte.
Citera
2026-03-09, 14:48
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du tror detta är USAs sista Israeliska krig? Och att Israel vet det och därför måste gå hela vägen nu för det är deras sista chans?

ja, det tror jag.
Citera
2026-03-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
1 miljard dollar om dagen kostar kriget Trump!
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är vad Qatar förlorar varje vecka på sin LNG eftersom Iran håller Hormuz stängt.
Hur mycket kostar kriget Iran förresten? Vad får dom in pengar på nu? Har dom större finansiella muskler än USA tror du?
Detta är ungefär hälften av av värdet på den olja och gas som varje dag passerade Hormuz, vid ett pris på 70 dollar per fat. Idag är det som bekant 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in