Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
USA gjorde tre eller fyra attacker på raken, alla med civila offer. En var mitt i nån stad, en var i nån hamn, den tredje kommer jag inte ihåg.
Kolla för fan själv, vet du inte hur man googlar?
Det blev rätt starka reaktioner internationellt över att USA slaktar oskyldiga kvinnor och barn, dessutom i ett krig de inte har nåt att göra med (houthierna utgjorde lustigt nog inget direkt hot mot USA...).
Jag skulle nog säga att det är nån annan som är förvirrad. Men jag lämnar det till var och en att avgöra...
TILLÄGG: De som är intresserade kan googla "
Operation Rough Rider" (det tog mig kanske 15 sekunder att hitta den länken...)
Vi ska alltså googla oss fram till information som ska stärka dina förvirrade teser?
Har du verkligen i en faktabaserad diskussion att göra öht när du yrar värre än Ljungbybon?
Citat:
Kolla för fan själv, vet du inte hur man googlar?
Hårresande inställning, ställer ju in princip alla dina tidigare påståenden i ett nytt ljus för många.
Kan du inte berätta mer om grillkvällen där du drack öl med en kompis från Evli? Vad gör han ens där och hur blir detta anekdotiska samtal intressant för oss andra?
Vad vet han egentligen om obligationsräntor och hur är det relevant för ämnet? Menar du att han påstod att räntorna är helt beroende av utvecklingen i Mellanöstern?
Isf kan jag meddela att du(och han) har helt fel fokus men att detta råkar vara fel forumsdel för att ens diskutera det.
Det är väl därför du tar upp det? För att du slipper en diskussion kring vad som faktiskt gör att räntorna går upp både i USA och Europa?