Citat:
Det är 70% av innan kriget mängd, för Kuwait och Qatar, 100% för UAE. Iran får kanske inte ut något alls.
Så tror du på 70 dollar per fat innan helgen är du nog rätt ointelligent. Det är liksom inte 100% som kommer ut.
Oljan ligger nu på ca 88. Är inte det nog billigt för dig?
Det är inte jag som gissar uppror, det är Iran.
De placerar ut sin Basij-milis. De ska finnas i varje större stad utplacerade nu. Det är uppenbart att regimen fruktar folket igen, för normalt är de inte utplacerade på det vis. Det kommer ut bilder på det, där du kan se dem samla sig fullt beväpnade.
Vilka som det blir är svårare att säga. Folket eller de regimtrogna. Det kan bli ett dubbelt denna gång. Folket uppmanas dok fortfarande att avvakta och vänta in signalen. Det är klart att de kommer göra ett försök tillslut. Men om de lyckas samla tillräckligt många och klarar det återstår att se.
Men det kommer troligtvis inte se ut som i Januari. Då de kan ha fått in vapen nu, men det har jag självklart ingen aning om. Jag tror inte regimen kommer vilja mass slakta det första de gör, de har för mycket ögon på sig. Men säkert hellre slakt en förlora makten.
Det är ju också möjligt att det bara är regimen som är paranoid.
Så tror du på 70 dollar per fat innan helgen är du nog rätt ointelligent. Det är liksom inte 100% som kommer ut.
Oljan ligger nu på ca 88. Är inte det nog billigt för dig?
Det är inte jag som gissar uppror, det är Iran.
De placerar ut sin Basij-milis. De ska finnas i varje större stad utplacerade nu. Det är uppenbart att regimen fruktar folket igen, för normalt är de inte utplacerade på det vis. Det kommer ut bilder på det, där du kan se dem samla sig fullt beväpnade.
Vilka som det blir är svårare att säga. Folket eller de regimtrogna. Det kan bli ett dubbelt denna gång. Folket uppmanas dok fortfarande att avvakta och vänta in signalen. Det är klart att de kommer göra ett försök tillslut. Men om de lyckas samla tillräckligt många och klarar det återstår att se.
Men det kommer troligtvis inte se ut som i Januari. Då de kan ha fått in vapen nu, men det har jag självklart ingen aning om. Jag tror inte regimen kommer vilja mass slakta det första de gör, de har för mycket ögon på sig. Men säkert hellre slakt en förlora makten.
Det är ju också möjligt att det bara är regimen som är paranoid.
Jag tror inte på $ 70/fat innan nästa helg. Utan det var en fråga till dig om vad du trodde. Men det förstod du tydligen inte, trots att den avslutades med ett frågetecken. Jag ska försöka vara tydligare framöver.
Har du hittat uppgifter kring antalet polisiära och paramiltära som nyligen placerats ut? Hur stor är ökningen? (Detta är alltså frågor till dig)
Hur vet du att det är folket man fruktar? Skulle det inte lika gärna kunna vara av väst beväpnade terrorgrupper , såsom sunnieislamister eller kommunistiska kurder? (Detta är också frågor)