2026-06-12, 16:45
  #27313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Om det här stämmer och förhandlingarna inte kollapsar lagom till måndag är det en fullständig kapitulation från USA. Gravarg var nog något på spåret om att Trump skickar iväg Vance för att bli ansiktet utåt för det här misslyckandet.

Och enligt andra:
Citat:
FOX: Iran has agreed to a performance-based deal that would require major concessions before receiving any sanctions relief.

Iran's nuclear material would be destroyed and removed, its nuclear program dismantled, and none of its money released until it fulfills its commitments.

A WH official said the Strait of Hormuz would remain open and Iran would agree to stop funding ‘terrorist groups’.

@wfwitness
https://t.me/wfwitness/98696

Lyssna inte så mycket på tomten Graavargen, hen har nämligen exakt noll koll på läget utan utgår ständigt från information från, främst, iranska propagandakanaler och tolkar alla deras påståenden som sanning.
K
Citera
2026-06-12, 16:59
  #27314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ja, det är fan vad strykpojke vance blivit. nu tror jag inte han hade haft någon chans ändå 2028, och man kurerar uppenbarligen det lilla weirdot rubio för detta, men hade det funnits stake i karln hade han opponerat sig tydligare mot kriget, han är ju den ende trump inte kan avsätta

Iran har ju själva tidigare efterfrågat Vance i förhandlingarna, iaf enligt uppgifter från båda lägren.
Rubio’s mer tydliga engagemang ligger väl i främst Sydamerika?

När träffades ländernas högsta ledare öht? Och vi vet inte om Iran någonsin kommer visa upp Mojtaba, Pezeshkian är ju en bifigur i sammanhanget.

Märklig tolkning som vanligt från din sida, vem tycker du borde träffa den iranska delegationen denna gången för att det ska kännas rätt och riktigt för dig?
Citera
2026-06-12, 17:03
  #27315
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Du kan inte ens stava på svenska och ska prata om IQ.
Din IQ-siffra kan jag räkna på en hand.

Geografiskt sett så är det Irans och inte USAs.


Hjärndöd deluxe.
Det är internationellt vatten och varken Iran eller USA som ska bestämma över det.
Det var helt fritt för sjötransporter före galningen Trump började bråka och galningarna Iran med att stänga sundet.

Låt nu bli fantasierna du håller på med.
Citera
2026-06-12, 17:40
  #27316
Medlem
Alla iranier är inte lika upphetsade över en eventuell deal som Graavargen tydligen är. Är dealen verkligen så fantastisk för Iran som mullarunkare påstår eller är den bara tillräckligtbra för USA, Israel och terror-regimen i Iran?

Inte bara har alla imaginära demokratiska spelregler satts ur spel ännu en gång utan då vet befolkningen inte ens om den skadeskjutne kråkan Mojtaba ens lever.

Citat:
— One of the worst parts of this, is that Iran’s Parliament is closed due to the war. So the Parliament cannot even voice its opposition to the MoU or draft a motion to dismiss it.

Similarly, many other important matters like leaving the NPT, officially establishing control over the Strait of Hormuz, or the impeachment of officials have not been brought to a vote due to Parliament being closed.

@Middle_East_Spectator
https://t.me/Middle_East_Spectator/33427
Fortsätter:
Citat:
— Most of all, I’m worried about the effects of a bad deal on the Islamic Republic’s core supporter base.

It risks alienating those who spent 100+ nights on the streets in support of their government and their leader.

I have much more to say, but all we can do now is wait to see if there will really be a deal, and what exactly are the terms. Although, in my opinion the terms are irrelevant because America will violate them no matter what.

@Middle_East_Spectator

Det är som sagt kul att mulla-runkarna i tråden som själva inte har en enda jävla aning om vad avtalet innebär öht är nöjda, eller hur?
Citera
2026-06-12, 17:45
  #27317
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Du tycker alltså en pedofil med 140 åtalspunkter gällande barnväldtäkter bla emot honom i Epstein-filerna är en bra ledare.

Fina värderingar du har.

Finns inga sådana åtalspunkter. Sluta läs vänstermedia
Citera
2026-06-12, 17:46
  #27318
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Ja, det är de verkligen. Förutsatt förstås att man vill ha en värld full av våld, invasioner, krig och kaos.


Usa förhindrar Iran från att skaffa kärnvapen.
Ryssland förhindrar Ukraina från att bli ett nytt Hitler-land.

Förstår inte problemet i det? Hade de inte varit för dom så hade du inte skrivit här idag troligtvis utan vi hade inte levt någon av oss.
Citera
2026-06-12, 17:47
  #27319
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det går inte. Psykiatrin är överbelastad av en massa galningar som vill bomba allt och alla. Vårdpersonalen är utmattad av att brotta ner patienter som sjunger "Israel über alles" för full hals. Det får bli långa promenader i naturen istället. Då kan jag passa på att fundera på det intressanta inlägg som skribenten .nattramn. har skrivit till mig. Den sortens inlägg förtjänar lite mer tankearbete än inlägg som har skrivits av Petronius, eldrattan och slö.


Javisst är det så. Det är såklart judar som spränger och mördar i Sverige också. Finns alltid Davidstjärnor målade på alla portar som sprängts. Ta du och uppsök psykiatrin så får du se om det verkligen är så som du beskriver det? Snarare allah akbar och andra moslems uttryck som hörs inifrån institutionerna.

Bara en sådan sak som att foxtrots ledaren vill lämna Iran pga av svajig internetuppkopplingen. Du framställer dig verkligen som trådens korkskalle i varje tråd du hittar och besudlar.
Citera
2026-06-12, 17:58
  #27320
Medlem
Märkligt nog verkar iranska propagandakällor (som är de enda man får utgå ifrån i tråden) kanske inte alls exakt så sanningsenliga som vissa här påstår ändå?

Araghchi försöker lugna vissa idioter här men till vilken nytta?

USA har förlorat kriget och inte ens kunnat ge Iran ett myggbett, höhö! Kommer få skicka 300 miljarder till regimen och ge upp fri sjöfart i Hormuz, USA går under och Iran tar över världen!
Judarna ska dö och gråa vargarna ska ordna detta!

Citat:
"The Islamabad Memorandum of Understanding has never been closer" — Iran's FM Abbas Araghchi

"Pending its finalization, the media should refrain from entering speculation about its content"

Araghchi emphasized that all details will be shared with the public when appropriate
https://t.me/myLordBebo/117261

Det är väl när Araghchi säger samma sak som Trump, iaf i stora drag, som trådens stora desinformatör ser ”motsägelsefulla” uppgifter från USA och Teheran som uppenbart efterblivna klappar i takt?
__________________
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-06-12 kl. 18:03.
Citera
2026-06-12, 18:10
  #27321
Medlem
John.Glantons avatar
Nu säger Iran att ett avtal "aldrig varit närmare".

Nyss lät det att Trump enbart snackar skit.

Det här kriget är mer än lovligt efterblivet.

Amerikaner och sandnegrer, världen vore en stabilare plats utan dessa.
Citera
2026-06-12, 18:24
  #27322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Glanton
Nu säger Iran att ett avtal "aldrig varit närmare".

Nyss lät det att Trump enbart snackar skit.

Det här kriget är mer än lovligt efterblivet.

Amerikaner och sandnegrer, världen vore en stabilare plats utan dessa.

Den här tråden är efterbliven, den har gått helt och hållet på desinformation och bias. Fantasifulla ”analyser” som hyllas av samma personer om och om igen.
AI-generade inlägg en masse.
Fakta-baserad diskussion är något Flashback talar mycket om men egentligen aktivt motarbetar, glöm aldrig det.

Ett kort krig om det får sitt definitiva slut till helgen, om ett massivt avtal skrivs på under ett antal dagar, tex i Genève.

Ändå kommer islamistiska vargar och illaluktande fis-nick hävda att kriget varit mer utdraget än Vietnam-kriget och att renminbin ersätter dollarn som reservvaluta i samma veva och att mullorna numer styr stora delar av världen. Dvs den del som man kommit överens om att få styra över i samspråk med Kina, Ryssland, Gråa Vargarna.. eller om det var BRICS?

Trump har iaf inget annat val än att underkasta sig, dessutom är han dement.
__________________
Senast redigerad av EnoughisEnough 2026-06-12 kl. 18:32.
Citera
2026-06-12, 18:41
  #27323
Medlem
Pakistan bekräftar att ett avtal är nära:

Citat:
- BREAKING: "Setting aside the noise, we can confirm that a final, agreed upon text of the peace deal has been reached and Pakistan is now working closely with both sides to finalize the next steps.

Peace has never been this close as it is now." - Shehbaz Sharif, Prime Minister of Pakistan.
https://t.me/rnintel/62573

Men blir det verkligen den bajsmacka för JD Vance som ytterst smarta jugandblues påstår och raljerar kring? Eller handlar det enbart om bias från denna individ?
Har hen:nen blivit lurad av någon, sig själv kanske?

Ja det lär vi ju märka men det verkar som att JD Vance ser på saken på ett helt annat sätt.
Nu är ju tråden efterbliven så det självklart ska man gå efter jugandblues tolkning här?

Citat:
- "I'm seeing a lot of fake information about a potential deal to reopen the Strait and end Iran's nuclear weapons program. First, the Iranians are not receiving any cash, and no funds are being released for simply signing a deal or attending a meeting. The deal is structured to ensure that the US and its allies concerns are prioritized, and that if the Islamic Republic of Iran meets its obligations, then economic benefits will flow to them and to the entire region. This deal has the potential to remake the region and lead to lasting peace.

I've noticed a couple of bizarre things in the reporting over the last few hours. First, people who (rightly) said Donald Trump was a historic president a month ago now criticizing a deal based on unconfirmed media reports. Second, people who say you can't trust a word said by the IRGC who apparently believe anonymously sourced social media posts.

The president is going to get us a good outcome, one way or the other," - Vice President JD Vance.

https://t.me/rnintel/62572
Citera
2026-06-12, 18:48
  #27324
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Pakistan bekräftar att ett avtal är nära:


https://t.me/rnintel/62573

Men blir det verkligen den bajsmacka för JD Vance som ytterst smarta jugandblues påstår och raljerar kring? Eller handlar det enbart om bias från denna individ?
Har hen:nen blivit lurad av någon, sig själv kanske?

Ja det lär vi ju märka men det verkar som att JD Vance ser på saken på ett helt annat sätt.
Nu är ju tråden efterbliven så det självklart ska man gå efter jugandblues tolkning här?



https://t.me/rnintel/62572

Netanyahu kommer göra allt i sin makt att kasta in skitbomber i detta. Han vill fortsätta kriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in