2026-02-28, 05:47
Medlem
Run3s avatar
Ser ofta folk gå på löpbandet på gymmet. Känns fullständigt meningslöst. Då kan man ju lika gärna gå utomhus, och dessutom uppleva trevligare miljö.

Händer ibland att jag springer kanske 60 minuter på bandet, så har jag någon tjomme bredvid mig som går minst lika länge. Både unga killar och tjejer som har rörelseförmåga att göra något mer avancerat.

Även äckliga fettogubbar som går på löpbandet känner jag ingen respekt för. Gör riktig träning på gymmet, eller ta din promenad utomhus. Att du käkat så mycket godis och öl så du nu är smällfet och knappt kan röra dig är ditt egna fel. Du får ta din promenad utomhus och skämmas inför allmänheten för vad du har gjort med dig själv.

Känns som att de som går på löpbandet vill identifiera sig som gymmare, men de är för lata för att anstränga sig. Så då gör de det mest enkla av allt: gå.

Extrem töntvarning över att ta upp plats på gymmet och spendera tid där i sina träningskläder. För ett gångpass. Kom igen, ni svettas ju inte ens. Behåll jeansen på. Varför ha på sig shorts som om du tänkt anstränga dig. Vem försöker du lura. Undrar om en sådan tönt även duschar sig efter "träningen".

Vad tycker ni om folk som går på gymmet?
Hur resonerar en sådan människa?
Citera
2026-02-28, 06:51
Moderator
evilhoneys avatar
Det finns väl massor av möjliga anledningar.
De kanske är nya och börjar med gång för att sen börja springa,fysiska problem som för att ojämnheter i marken kan ställa till problem, tryggheten i att gå inne, snö, halka eller brist på gångbanor i dennes närområde, jobbar dagtid och törs inte gå själv ute när det är mörkt?
Eller helt enkelt bara för att de känner för det?

Någonstans måste ju alla börja och varför i hela friden låter du det påverka dig?
Citera
2026-02-28, 07:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Tycker väl egentligen ingenting om dem, gymmen är ju fulla allsköns töntar hur som helst som tror att de är manliga när de springer omkring och speglar sig. Men en anledning till att de går på bandet kan ju vara att det är för kallt ute och de inte har lust att använda någon värmeväxlare.
Citera
2026-02-28, 07:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Man går på bandet för att det är februari och ingen har skottat trottoarer eller skogsvägar så man halkar. Det är kallt ute. Det är mörkt och fullt med kriminella babbar som vill råna och våldta en om man är ute ensam och har hörlurar i (jag vill i alla fall lyssna på musik när jag går). Man kanske inte har bra skor eller ens kläder för det här klimatet och vill gå i träningskläder och gympaskor? Finns ju tusentals anledningar. Eller bara som du själv sa; man känner sig fet och ful och hatar sig själv och vill inte visa sig för vem som helst. Själv har jag ett eget gym hemma och rör mig gärna ute i skog och mark men på vintern är det ju underbart att kunna få ihop sina steg inomhus!
Citera
2026-02-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ser ofta folk gå på löpbandet på gymmet. Känns fullständigt meningslöst. Då kan man ju lika gärna gå utomhus, och dessutom uppleva trevligare miljö.

Händer ibland att jag springer kanske 60 minuter på bandet, så har jag någon tjomme bredvid mig som går minst lika länge. Både unga killar och tjejer som har rörelseförmåga att göra något mer avancerat.

Även äckliga fettogubbar som går på löpbandet känner jag ingen respekt för. Gör riktig träning på gymmet, eller ta din promenad utomhus. Att du käkat så mycket godis och öl så du nu är smällfet och knappt kan röra dig är ditt egna fel. Du får ta din promenad utomhus och skämmas inför allmänheten för vad du har gjort med dig själv.

Känns som att de som går på löpbandet vill identifiera sig som gymmare, men de är för lata för att anstränga sig. Så då gör de det mest enkla av allt: gå.

Extrem töntvarning över att ta upp plats på gymmet och spendera tid där i sina träningskläder. För ett gångpass. Kom igen, ni svettas ju inte ens. Behåll jeansen på. Varför ha på sig shorts som om du tänkt anstränga dig. Vem försöker du lura. Undrar om en sådan tönt även duschar sig efter "träningen".

Men tänk om det är kallt ute då?
Citera
2026-02-28, 07:56
Medlem
Citat:

Varför frågar du inte dom istället direkt face to face?

Därför att du innerst inne är en osäker fegis. Oavsett hur stora dina muskler må vara.
Citera
2026-02-28, 07:58
Medlem
Med tanke på årstiden så kanske de inte vill gå i snö, slask, isgator?

Enda fördelen med att gå på band är att du slipper trafikljus, barnvagnar och kan hålla ett jämnt tempo med valfri lutning.
Citera
2026-02-28, 08:01
Medlem
Jag tror svaret på din fråga är samma som ditt eget svar på varför du springer på löpbandet på gymmet istället för utomhus bara.

Varför springer du inte utomhus istället?
Citera
2026-02-28, 08:09
Medlem
För oss som är intresserade av styrketräning är gång helt klart att föredra framför löpning som cardio. Perfekt att avsluta ett gympass med 15-20 minuters gång i uppförsbacke (brukar köra 10%). Löpning minskar effekterna av styrketräningen och är mer belastande på leder. Det sliter ut kroppen och sänker testosteronnivån så man blir omanligare än snabbare med de hälsokonsekvenser det innebär.

Personer som är dåligt tränade och 40+ ska helt klart ägna sig åt gång, i kombination med styrketräning, för att komma i form.

https://www.instagram.com/reel/DEpUeGITIrG/

Så varför inte gå ute? Håller med om att det är betydligt trevligare. Men krångligare att kombinera med styrketräning, knepigare på vintern, mm
Senast redigerad av Rickett 2026-02-28 kl. 08:13.
Citera
2026-02-28, 08:24
Medlem
Citat:
Även äckliga fettogubbar som går på löpbandet känner jag ingen respekt för. Gör riktig träning på gymmet, eller ta din promenad utomhus.
De kanske tar sin uppvärmning på bandet? Eller så är de där bara för att det är för kallt, blåsigt och mörkt ute.
Citera
2026-02-28, 08:40
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:

Du är en total jävla loser för att du håller på att döma folk. En riktig nolla utan dess like är vad du är. Du är en olidlig människa som tror du är bättre än andra och dömer andra människor utan belägg.

Du har ingen aning om varför han gör som han gör och det är inte din ensak. Han är där för att träna och han tränar. Fokusera på din egen träning och håll käften.
Citera
2026-02-28, 08:44
Medlem
KulStyvings avatar
De kompenserar kanske för att de har kört bil för att komma till gymmet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in