2026-02-28, 01:33
Medlem
Arbetar som konsult och tar betalt per halvtimme. Söker en enkel och gratis applikation för att starta och stoppa tid. Tänker mig så enkel som möjligt, startar en timer, kan pausa den när man tar rast och stoppa/nollställa.

När jag sökt får jag upp avancerade verktyg där man kan köra flera olika timers, döpa dem och även lägga in timpris etc. Enkelhet och minimalism är det jag söker för att hålla koll på tiden.
Citera
2026-02-28, 02:09
Medlem
kalkryggars avatar
Skriver du stopwatch i Google search så får du väl upp ett stoppur rakt i Google? Det borde du få.

Om du ska ta från en webbsida så se till att den inte är för gammal för då är det sannolikt att den räknar fel. Den måste ta hänsyn till att din flik kan gå i sovläge.

Jag räknar kallt med att Googles stoppur fixar detta. Det är ju fan de som gör Chrome webbläsare.
Senast redigerad av kalkryggar 2026-02-28 kl. 02:12.
Citera
2026-02-28, 02:37
Medlem
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Arbetar som konsult och tar betalt per halvtimme. Söker en enkel och gratis applikation för att starta och stoppa tid. Tänker mig så enkel som möjligt, startar en timer, kan pausa den när man tar rast och stoppa/nollställa.

När jag sökt får jag upp avancerade verktyg där man kan köra flera olika timers, döpa dem och även lägga in timpris etc. Enkelhet och minimalism är det jag söker för att hålla koll på tiden.

Använd Google Spreadsheet. Du kan du logga all arbetshistorik också.
Citera
2026-02-28, 03:42
Medlem
kalkryggars avatar
Varenda mobiltelefon har ett stoppur idag. Går det att använda det?

Det kanske vore bättre med en timer som räknar ner. Då kan du ställa in den på exempelvis 60 minuter. När den räknat ner så går ett larm. Det borde vara bättre än ett stoppur.

Båda finns som sagt i alla moderna mobiltelefoner idag.
Citera
2026-02-28, 12:16
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help

Windows har en inbyggd app som heter "Klocka"!

Gissa vad den har? om inte en: Timer!
Citera
2026-02-28, 16:36
Medlem
Tranquility Bass avatar
Varför måste du ha en timer/stoppur för att hålla koll på hur länge du arbetar med ett projekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in