2026-02-27, 18:23
Medlem
Varför hör jag aldrig krav på att klippa av elförsörjningen till ghettoområdena i Sveriges storstäder?
Det är däremot helt ok att kräva att eltransmission till produktiva delar av EU ska klippas av.

Det vore betydligt enklare att klippa bort de svenska ghettoområdena och således få ett lokalt elöverskott i storstäderna med sjunkande elpriser till följd.
Citera
2026-02-27, 18:27
Medlem
Hur hade du tänkt det skulle gå till?
Citera
2026-02-27, 18:30
Medlem
Glostrups avatar
Du hör aldrig krav på detta gör att det är en idé som fundamentalt går emot allt som Sverige står för och har stått för historiskt. För att det skulle vara olagligt enligt svensk, europeisk och internationell lagstiftning. För att tanken är fascistisk, och Sverige är inte ett fascistiskt land och den överväldigande majoriteten av befolkningen kraftigt motsätter sig fascism.

Förmodligen är det därför.
Citera
2026-02-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hur hade du tänkt det skulle gå till?

Tja, jag läser dagligen krav på att klippa av den ena elförbindelsen efter den andra. Just nu verkar det som populasen vill klippa av Aurora Line. Rimligen borde det, i samma anda, gå att avveckla lokala eltransmissioner i Sverige.

Är det möjligen så, hemska tanke, att det anses viktigare att försörja Rinkeby och Rosengård med elström än att få in frisk kärnkraftsel till Sverige?
Citera
2026-02-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Du hör aldrig krav på detta gör att det är en idé som fundamentalt går emot allt som Sverige står för och har stått för historiskt. För att det skulle vara olagligt enligt svensk, europeisk och internationell lagstiftning. För att tanken är fascistisk, och Sverige är inte ett fascistiskt land och den överväldigande majoriteten av befolkningen kraftigt motsätter sig fascism.

Så om vissa delar av ett land icke är strömförsörjt så anser du att det är liktydigt med fascism?
Citera
2026-02-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup

Jo det är det.
Gör de inte alls. De lallar med och accepterar läget. Inget händer.
Citera
2026-02-27, 19:09
Medlem
Låter som en lysande ide elda inomhus
Citera
2026-02-27, 19:30
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Varför hör jag aldrig krav på att klippa av elförsörjningen till ghettoområdena i Sveriges storstäder?
Det är däremot helt ok att kräva att eltransmission till produktiva delar av EU ska klippas av.

Det vore betydligt enklare att klippa bort de svenska ghettoområdena och således få ett lokalt elöverskott i storstäderna med sjunkande elpriser till följd.

Jag föreslår istället att nätspänningen i ghetton ökas till 200 kilovolt.

Tänk så vackra ghettona skulle bli kvällstid, med blå blixtar synliga genom tiotusentals fönster.
Citera
2026-02-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Jag föreslår istället att nätspänningen i ghetton ökas till 200 kilovolt.

Tänk så vackra ghettona skulle bli kvällstid, med blå blixtar synliga genom tiotusentals fönster.

Ja jäsiken också.

- Vi ska dansa i neon på vår resa genom natten...
Citera
2026-02-27, 20:06
Medlem
Citat:

Så du menar att de som bor i områdena ska få laglösa områden kvällstid och och att folk från ghettot sitter i köpcentrum och cafeer,tågstationer och annat hela dagarna,kvällarna för att värma sig och förortsgängen hänger i centrum ännu oftare för att centrum har värme istället för att sitta hemma vintertid och kolla på tv..

Vore betydligt enklare att klippa försörjningen till utländsa företag som utnyttjar sverige för alla serverhallar och ai hallar som drar enorma mängder el där de köper el nästan gratis utan skatter så att vanliga medborgare får betala sjuka elpriser.
Senast redigerad av Blatteman 2026-02-27 kl. 20:11.
Citera
2026-02-27, 21:10
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Nu är det ju så att i de områden som du vill göra strömlösa bor inte bara kriminella. Där bor också ett antal helt laglydiga människor och bland dem även etniska svenskar.
Tror du att de kommer att känna sig rättvist behandlade när de blir utan el?
Citera
2026-02-27, 21:25
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Med de argumentet så kan vi likväl dra till med varför ska folk bo i stora villor med pool, bastu och annan strömtörstande lyx som inte behövs på 300 onödiga kvm?

Vi måste bygga kärnkraft och aldrig någonsin låta feminin miljöpolitik infiltrera vare sig Sverige eller Europa igen då det fått hela kontinenten att hamna på efterkälken!

Jag ställer mig däremot bakom att alla miljöpartister ska stänga av elen och få en påse stearinljus, även de boomers som förstörde Sveriges möjlighet till att vara självförsörjande på el när de röstade emot kärnkraft 1980 kan få en påse stearinljus!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in