Jag älskar musikvideor och det började ju på 1980-talet även om det funnits lite innan det kanske, men med MTV blev det viralt.
Så mina topp 5 musikvideor är de här
Nummer 5 Nirvanas Smells Like Teen Spirit som är en oehört bra låt dessutom och gjorde Nirvana till ett mega band även om grungen inte står det kommersiella utan en mer direkt approach där man ger uttryck för sina känslor. Musikvideon är inspelad i en gymnastiksal med publik och cheerleaders samt en skallig vaktmästare som headbangar, hur fräckt är inte det.
Nummer 4 Iron Maiden Run To The Hills ahhhhhhhhhhhhhh. En musikvideo där bandet spelar på scen och man får se klipp från en svartvit indian och cowboy film. En av indianerna ska skalpera en av männen och han har en tupe som åker av, klassiskt.
Nummer 3 Bryan Adams Summer Of 69. En sån underbar sommarlåt som handlar en tid man minns med glädje även om texten kan få en att tänka på en sexuell ställning. En av mina favoritlåtar ever. Bandet spelar i en övergiven lada eller ett garage och sen visas svartvita flashbacks..
Nummer 2 Whitney Houston I Wanna Dance With Somebody. En feel good låt som gör att man vill dansa
Man får se close ups på Whitney och 80-talets alla neon färger verkar vara med där.
Nummer 1 Queen I Want To Break Free. Jag menar vad kan man säga Freddie Mercury i drag, vem hade trott det
det var inte ens hans ide. Tyvärr så ville Mtv inte spela denna musikvideon för på den tiden var man lite trångsynta tråkigt nog. En fantastisk låt med ett av världens band någonsin. Alla kan känna igen sig i denna att man någon gång velat bryta sig loss för de problem man har.
Vilka är era topp 5 musikvideor?
Så mina topp 5 musikvideor är de här

Nummer 5 Nirvanas Smells Like Teen Spirit som är en oehört bra låt dessutom och gjorde Nirvana till ett mega band även om grungen inte står det kommersiella utan en mer direkt approach där man ger uttryck för sina känslor. Musikvideon är inspelad i en gymnastiksal med publik och cheerleaders samt en skallig vaktmästare som headbangar, hur fräckt är inte det.
Nummer 4 Iron Maiden Run To The Hills ahhhhhhhhhhhhhh. En musikvideo där bandet spelar på scen och man får se klipp från en svartvit indian och cowboy film. En av indianerna ska skalpera en av männen och han har en tupe som åker av, klassiskt.
Nummer 3 Bryan Adams Summer Of 69. En sån underbar sommarlåt som handlar en tid man minns med glädje även om texten kan få en att tänka på en sexuell ställning. En av mina favoritlåtar ever. Bandet spelar i en övergiven lada eller ett garage och sen visas svartvita flashbacks..
Nummer 2 Whitney Houston I Wanna Dance With Somebody. En feel good låt som gör att man vill dansa
Man får se close ups på Whitney och 80-talets alla neon färger verkar vara med där. Nummer 1 Queen I Want To Break Free. Jag menar vad kan man säga Freddie Mercury i drag, vem hade trott det
det var inte ens hans ide. Tyvärr så ville Mtv inte spela denna musikvideon för på den tiden var man lite trångsynta tråkigt nog. En fantastisk låt med ett av världens band någonsin. Alla kan känna igen sig i denna att man någon gång velat bryta sig loss för de problem man har. Vilka är era topp 5 musikvideor?