2026-02-26, 23:07
Medlem
Någon som har någon erfarenhet vilken av dessa som jag kan "däcka" bäst av? Vet att det inte är renodlade sömnmedel eller dylikt men har ändå hört att man kan somna rätt på bra på några.

Olanzapin
Quetiapin
Propavan
Anafranil/Klomipramin
Mirtazapin
Fluoxetin

Undrar även om intag av alkohol kan öka på effekten på någon av dessa så att man somnar ännu lättare?
Citera
2026-02-26, 23:11
Medlem
Propavan är sömnmedicin men ta den utan alkohol om du vill vakna imorgon!
Citera
2026-02-26, 23:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smellpuss
Någon som har någon erfarenhet vilken av dessa som jag kan "däcka" bäst av? Vet att det inte är renodlade sömnmedel eller dylikt men har ändå hört att man kan somna rätt på bra på några.

Olanzapin
Quetiapin
Propavan
Anafranil/Klomipramin
Mirtazapin
Fluoxetin

Undrar även om intag av alkohol kan öka på effekten på någon av dessa så att man somnar ännu lättare?

Troligen

1. Quetiapin
2. Mirtazapin
3. Propavan
4. Olanzapin
Citera
2026-02-26, 23:12
Avslutad
Citat:

Olanzapin
Quetiapin
Propavan
Anafranil/Klomipramin
Mirtazapin
Fluoxetin

Dem tre första låter bra men får se vad andra säger
Citera
2026-02-26, 23:16
Medlem
fan allt är riktigt rävgift . be att få riktig sömnmedicin tex zopiklon
Citera
2026-02-26, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Propavan är sömnmedicin men ta den utan alkohol om du vill vakna imorgon!

Är det inte ganska milt ändå? Typ någon gammal typ av allergimedicin/antihistamin.
Citera
2026-02-26, 23:21
Medlem
Citat:
Är det inte ganska milt ändå? Typ någon gammal typ av allergimedicin/antihistamin.

Nej det är sömnmedicin kolla på den här länken! https://fass.se/product/19600628000017/pl
Citera
2026-02-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
fan allt är riktigt rävgift . be att få riktig sömnmedicin tex zopiklon

Det är typ Imovane? Det är väl dock svårt att få utskrivet va, eftersom det är narkotikaklassat?

Finns det ingen av de som jag nämnt som får en att däcka lika bra eller t.o.m. bättre än Zopiklon/Imovane?
Citera
2026-02-26, 23:26
Medlem
Citat:

Olanzapin
Quetiapin
Propavan
Anafranil/Klomipramin
Mirtazapin
Fluoxetin

Min son var tonåring när han var med om en brutal olycka och var den enda som överlevde.
Han tar Propavan och Alimemazin... Jag själv har testat den combon. Somnade 23:30 och vaknade 11:45. Skit i alkoholen!! Döden kommer knackar på snabbare än du tror.
Citera
2026-02-26, 23:30
Medlem
Citat:
Det är typ Imovane? Det är väl dock svårt att få utskrivet va, eftersom det är narkotikaklassat?

Finns det ingen av de som jag nämnt som får en att däcka lika bra eller t.o.m. bättre än Zopiklon/Imovane?
Nya regler för Zopiklon. Får nu bara tas 2ggr i veckan. Tidigare var det 4st.
Citera
2026-02-26, 23:32
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Man kan bli väldigt wobblig i kroppen. Det funkar dåligt med alkohol på det. Sedan får man baksmälla av båda.
Citera
2026-02-26, 23:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera