2026-02-26, 20:18
Medlem
Hej

Jag har fått veta att min pappa har en affär med en annan kvinna. Hade ni berättat för mamman?
Citera
2026-02-26, 20:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej

Jag har fått veta att min pappa har en affär med en annan kvinna. Hade ni berättat för mamman?

Har du pratat med din pappa först?
Citera
2026-02-26, 20:24
Medlem
Väldigt svår fråga och jag beklagar att du hamnat ikläm på det viset.

Börja med att ta ett seriöst och sansat snack med din pappa för att se vart det leder
Citera
2026-02-26, 20:35
Avstängd
bogerts avatar
Vad är det för affär dom har och går den bra? Så länge det går med vinst ska man inte klaga.
Citera
2026-02-26, 20:37
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Beror på om din pappa är gladare av att knulla en annan kvinna eller inte.

Är han fortfarande en bra pappa och make så ser jag inget fel i att låta han ha lite kul och knulla av sig.
Efter flera år tillsammans med din mamma får han förmodligen inte knulla alls, brukar bli så med kärringar över 50 typ.
Citera
2026-02-26, 20:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Har du pratat med din pappa först?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarnatt90
Väldigt svår fråga och jag beklagar att du hamnat ikläm på det viset.

Börja med att ta ett seriöst och sansat snack med din pappa för att se vart det leder

Låter som goda råd. Livet är inte alltid svart och vitt, så att börja med att prata med din pappa kan nog vara värt en hel del.
Citera
2026-02-26, 20:40
Medlem
Citat:
Hej

Jag hade nog gjort såhär:

1. Informerat din far om att du vet hur det ligger till.
2. Sagt åt honom att han får berätta för sin fru om detta omgående, annars gör du det (eftersom det gäller din mamma).
3. Ge det en vecka, sedan berättar du för din mamma.

Jobbig sits - hoppas det löser sig.
Citera
2026-02-26, 20:42
Medlem
Citat:
Hej

Svaret beror lite på HUR du fick veta... det är inte lönt berätta för mamma om det var mamman som berättade för dig.
Citera
2026-02-26, 21:00
Medlem
fittfrossas avatar
Pressa pappa på pengar först, sen berättar du för mamma både om otroheten och mutan.
Citera
2026-02-26, 21:14
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Jag hade nog bara skitit i det. Ser inte att något positivt kommer ut av att berätta det.
Citera
2026-02-26, 21:38
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Hej

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag hade nog gjort såhär:

1. Informerat din far om att du vet hur det ligger till.
2. Sagt åt honom att han får berätta för sin fru om detta omgående, annars gör du det (eftersom det gäller din mamma).
3. Ge det en vecka, sedan berättar du för din mamma.

Jobbig sits - hoppas det löser sig.

Nja…
Inte helt självklart att göra så.
Punkt 1 kan jag hålla med om.

Punkt 2 är inte ett självklart val. I alla fall inte omgående.
Punkt 2 behöver vara ett samtal mellan dig och din pappa, där han förklarar varför och hur det blivit som det blivit. Han behöver också redogöra för hur han tänkt att situationen ska utvecklas. Har han planer på att skiljas? Eller vill han enbart ha den andra kvinnan vid sidan om?
Han är en vuxen människa och förstår naturligtvis själv allvaret i detta.
Avser han att lämna din mamma så är det helt och hållet hans ansvar att tala om det för henne, inte ditt.
Om han vill leka vid sidan om, så ska du naturligtvis prata med honom om det omoraliska i detta, och att han, om han inte tänker skilja sig, avslutar relationen med den andra kvinnan.

Punkt 3. Han vet att du vet. Ditt mål måste vara att få honom att berätta själv; inte att du ska berätta för din mamma. Jag tror att han inser att han måste göra det, nu när han vet att du vet.
Det är bättre för din mamma att hon får höra det direkt från din pappa än från dig.

M v h
RFT ( f d parterapeut och familjerådgivare)
Citera
2026-02-26, 21:47
Medlem
glockenreins avatar
Tycker du ska konfrontera din farsa och fråga vad fan han håller på med och sen berätta för din morsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in