2026-02-26, 14:24
Medlem
Sixten00s avatar
Det drar ihop sig till att summera regeringens bravader under den gångna mandatperioden. Vem har klarat jobbet bäst resp sämst?

I mitt tycke har det gått så här:
Bäst: Här får jag nog ge Carl-Oskar Bohlin priset. Orädd och tydlig, har satt ”sina” frågor på agendan och skött sig väl. Mogen för större uppgifter om vi behåller nuvarande regeringsbildare. Även försvarsminister Pål Jonson måste nämnas. Oerhört kunnig inom området.

Sämst: Här är det flera om budet men den som trots allt står i en viss särklass är ju Romina Pourmoktari. Maken till svamlig politiker får man leta efter och då är hon ändå intelligent och vältalig, men det hon säger är för det mesta snömos. Men hon är jäkligt bra på att prata snömos. Jag tror inte heller man kan säga att utbildningsminister Simona Mohamsson varit särskilt lyckad men hon har dels suttit så kort tid och har bara kommit med diverse utspel i hopp om att putsa Liberalernas opinionssiffror.

Ja det är de som jag kan komma på rent spontant. Vissa har ju fört en väldigt anonym tillvaro, åtminstone för mig. Vilka tycker ni har varit bäst/sämst? Gärna med en motivering.
Citera
2026-02-26, 14:32
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Det drar ihop sig till att summera regeringens bravader under den gångna mandatperioden. Vem har klarat jobbet bäst resp sämst?

I mitt tycke har det gått så här:
Bäst: Här får jag nog ge Carl-Oskar Bohlin priset. Orädd och tydlig, har satt ”sina” frågor på agendan och skött sig väl. Mogen för större uppgifter om vi behåller nuvarande regeringsbildare. Även försvarsminister Pål Jonson måste nämnas. Oerhört kunnig inom området.

Sämst: Här är det flera om budet men den som trots allt står i en viss särklass är ju Romina Pourmoktari. Maken till svamlig politiker får man leta efter och då är hon ändå intelligent och vältalig, men det hon säger är för det mesta snömos. Men hon är jäkligt bra på att prata snömos. Jag tror inte heller man kan säga att utbildningsminister Simona Mohamsson varit särskilt lyckad men hon har dels suttit så kort tid och har bara kommit med diverse utspel i hopp om att putsa Liberalernas opinionssiffror.

Ja det är de som jag kan komma på rent spontant. Vissa har ju fört en väldigt anonym tillvaro, åtminstone för mig. Vilka tycker ni har varit bäst/sämst? Gärna med en motivering.

Som du säger så är väl inte de liberala ministrarna på topp. En sak om Romina dock; hon har ju haft en kass situation då hon dels måste försvara Sveriges helt orimliga miljömål (vi är redan bäst i EU - tack för de orimliga målen MiljöPartiet!) samt dels behöver ta hänsyn till verkligheten och att vi måste få igång vår ekonomi.

Till bästa listan lägger jag till Ebba Busch; som politiker är hon antagligen Sveriges främsta, helt oavsett vad man tycker om hennes politik
Citera
2026-02-26, 14:35
Avstängd
MarcoStars avatar
Bäst: Försvarsminister Pål Jonsson.

Sämst: Arbetsmarknadsminister Johan Britz och (delad sämstaplats): Finansminister Bettan Svantesson.
Citera
2026-02-26, 14:43
Medlem
jakirosmothers avatar
Socialminister Jakob Forssmed som vägrar utreda narkotikalagen eget bruk, trots att folkhäslomyndigheten vill det.
Citera
2026-02-26, 14:57
Medlem
Britz slår väl alla rekord. Och ska nu dessutom sköta om Rominas departement parallellt.
Citera
2026-02-26, 15:49
Medlem
Innerfittefetts avatar
Benjamin Dousa.och Pål Jonsson
Citera
2026-02-26, 16:22
Medlem
Jimmie Åkersork som talar om arbetsmoral när han har hög frånvaro från riksdagen. Tidelagsgänget får samtliga underkänt. Britz är den värste av dem och Mohamedsson den mest intetsägande. SD är nog de som underpresterat mest förutom Liberalerna. SD gör avkall på avkall på den politik de lovat deras väljare att genomföra. Moderaterna gör bara som moderaterna gör sedan Reinfeldt.
Citera
2026-02-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Jimmie Åkersork som talar om arbetsmoral när han har hög frånvaro från riksdagen. Tidelagsgänget får samtliga underkänt. Britz är den värste av dem och Mohamedsson den mest intetsägande. SD är nog de som underpresterat mest förutom Liberalerna. SD gör avkall på avkall på den politik de lovat deras väljare att genomföra. Moderaterna gör bara som moderaterna gör sedan Reinfeldt.

Förmodar att du syftar på Jimmie Åkesson. Du är inte speciellt initierad om du tror att han är minister.
Citera
2026-02-26, 18:32
Medlem
Tycker nog att Gunnar Strömmer än den som imponerat mest.

Sämst är väl oerhört svårt att säga. Är väl dött lopp mellan Carl-Oskar Bohlin och Ebba Bush.
Citera
2026-02-27, 09:04
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Benjamin Dousa.och Pål Jonsson

Bäst/sämst?
Citera
2026-02-27, 09:28
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
Bäst/sämst?
Sorry de Bästa. Missade det där med sämst och där är väl Kristersson helt ohotad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in