Citat:
Ursprungligen postat av
Sixten00
Det drar ihop sig till att summera regeringens bravader under den gångna mandatperioden. Vem har klarat jobbet bäst resp sämst?
I mitt tycke har det gått så här:
Bäst: Här får jag nog ge Carl-Oskar Bohlin priset. Orädd och tydlig, har satt ”sina” frågor på agendan och skött sig väl. Mogen för större uppgifter om vi behåller nuvarande regeringsbildare. Även försvarsminister Pål Jonson måste nämnas. Oerhört kunnig inom området.
Sämst: Här är det flera om budet men den som trots allt står i en viss särklass är ju Romina Pourmoktari. Maken till svamlig politiker får man leta efter och då är hon ändå intelligent och vältalig, men det hon säger är för det mesta snömos. Men hon är jäkligt bra på att prata snömos. Jag tror inte heller man kan säga att utbildningsminister Simona Mohamsson varit särskilt lyckad men hon har dels suttit så kort tid och har bara kommit med diverse utspel i hopp om att putsa Liberalernas opinionssiffror.
Ja det är de som jag kan komma på rent spontant. Vissa har ju fört en väldigt anonym tillvaro, åtminstone för mig. Vilka tycker ni har varit bäst/sämst? Gärna med en motivering.
Som du säger så är väl inte de liberala ministrarna på topp. En sak om Romina dock; hon har ju haft en kass situation då hon dels måste försvara Sveriges helt orimliga miljömål (vi är redan bäst i EU - tack för de orimliga målen MiljöPartiet!) samt dels behöver ta hänsyn till verkligheten och att vi måste få igång vår ekonomi.
Till bästa listan lägger jag till Ebba Busch; som politiker är hon antagligen Sveriges främsta, helt oavsett vad man tycker om hennes politik