Han tjänar pengar på att synas och sälja sina program. Före detta klient Jeff har bemästrat algoritmen tre set sju till åtta reps till teknisk failure.
Träning är egentligen inte komplicerat eller nyanserat. Träna regelbundet, öka vikterna regelbundet, ät mer för att växa, ät mindre för att tunna till sig.
Du kan bara ge samma grundläggande information så många gånger, och konkurrera med alla andra som ger samma information. Du måste sticka ut helt enkelt. Nipploids sätt är att skippa basövningar och köra kablar och maskiner, gärna med flashiga namn ("katana triceps extensions"

).
Nyttan är inte så viktigt, Gen Z/Alpha vill ha nischigt och unikt. Bara gamla gubbar kör basövningar som är max B tier eftersom de involverar för mycket muskler samtidigt. Muskeln måste isoleras totalt, för man tror på allvar att mer isolerad aktivitet = mer muskler. Helst ska övningar ta upp så mycket plats som möjligt på gymmet, eller ta tid att bygga upp så det går åt mer energi att förbereda för övningen än att köra den.
Eftersom Jeffrey EpNard är intelligent nog att läsa från en anatomi- och fysiologibok så tycker hans följare att han verkar utbildad och smart. Det ger hans åsikter mer cred, no cap.
Han gjorde någon sådan där årschallenge med sin bror för att se hur mycket muskler en n00b och en short king kan bygga under ett år, bara att han slog in någon minideff här och där. Troligen för att han som de flesta som gymmar; har kroppsdysmorfi och en bulk bygger bara på bredden och inte på längden. Under den tiden kördes mycket maskiner och kablar, ibland någon basövning som snedbänk eller strikta rdl.
Jef Nigghard är en intressant figur. Å ena sidan har han ibland bra rekommendationer, hans topp-25 övningar är ganska hyfsad...men jag tror han tröttnat på "the grind", allt slit och stön för att öka 2.5 kg i bänkpressen per kvartal. Då är det bekvämare köra maskiner och kablar för att fortsätta ekorrshjulet, framförallt när hans företag inte är beroende på tunga lyft utan att unga killar tittar på en topless short king flexa på sitt egna hemmagym. Förståeligt; hade jag haft samma skills och inte varit för styrke-autistisk hade jag gjort samma.
Att Yiff Normie är svagare är inte konstigt, han verkar mest ha kört konstiga maskiner och fokuserat på "belastningskurva" istället för att bara hiva vikt som en riktigt neandertalare (vars medellängd han är närmare än h. sapiens sapiens).
Om något bevisar det att inte alla övningar är likvärdiga (likt människoraser). Jag är övertygad om att en som endast kör basövningar lättare kan knulla sönder ett pass med kablar och maskiner än vad en pencilneck "kontakt och isolation" kan göra med basövningar.