2026-02-26, 09:29
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Som vi alla vet så blev ju MLK skjuten av staten enligt amerikanska domstolen och James Earl Ray blev befriad från det han tidigare blev anklagade över. Det är ju i alla fall den officiella berättelsen men vi vet ju alla att det officiella aldrig är sant. Jag vill säga att det faktiskt var James Earl Ray som gjorde det och han bara låtsades vara dum. Jag menar man hittade ju hans dna och hans grejor på den där påsen utanför den där möbel affären och dem hade ju den där fyllot som sa att han såg James Earl Ray så det verkar rätt klart att det var han.
Citera
2026-02-26, 12:59
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavBustav1916
Som vi alla vet så blev ju MLK skjuten av staten enligt amerikanska domstolen och James Earl Ray blev befriad från det han tidigare blev anklagade över. Det är ju i alla fall den officiella berättelsen men vi vet ju alla att det officiella aldrig är sant. Jag vill säga att det faktiskt var James Earl Ray som gjorde det och han bara låtsades vara dum. [Jag menar man hittade ju hans dna och hans grejor på den där påsen utanför den där möbel affären och dem hade ju den där fyllot som sa att han såg James Earl Ray så det verkar rätt klart att det var han.
Det fetade är ren lögn.
Before his death, Ray was transferred to the Lois M. DeBerry Special Needs Facility in Nashville, a maximum-security prison with hospital facilities.
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Earl_Ray

Har du någon annan källa, så vv presentera den.
Citera
2026-02-26, 13:05
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det fetade är ren lögn.
Before his death, Ray was transferred to the Lois M. DeBerry Special Needs Facility in Nashville, a maximum-security prison with hospital facilities.
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Earl_Ray

Har du någon annan källa, så vv presentera den.
nja han dog väl i fängelsen men ändå
Citera
2026-02-26, 13:41
Medlem
kibokos avatar
Den officiella historien är att det var James Earl Ray som mördade MLK vilket amerikanska justitiedepartementet bekräftade efter en utredning av befintliga konspirationsteorier 2000. TS konspirationsteorin är alltså att de hade rätt och inget konstigt har hänt? Var ligger i sådana fall konspirationen eller den alternativa teorin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in