2026-02-26, 08:15
Medlem
https://onlinenotepad.org/notepad, typ en sån här, som gömmer lokalt där du inte ska spara utan det sparas automatiskt så bara klicka ner, öppna dagen efter och inköpssedlen är där fortfarande.

Överväger en simplare, modernare och mycket mer mininmailistisk, modern design type-and-go med flera sidor du kan scrolla snabbt med hotkeys åt sidan utan attöppna filer. så du kan kanske ha 5-10 sidor men du ser bara en nätsidan åt gången.

kan nog göra den på 1-2 dagar då jag gjort något liknande innan och har koden klar,
men vet inte om det är lönt då trafiken kommer vara extremt låg.

Update: Jag kör på när jag får en lucka, 100 kr om året kan vara värt det plus jag kommer använda den när jag ska kopy pasta koder snabbt eller kom ihåg lister. eller komma ihåg sidor.

admin kan radera sidan om hen vill.
Senast redigerad av skitigaharry 2026-02-26 kl. 08:37.
Citera
2026-02-26, 09:16
Medlem
kalkryggars avatar
Det finns ju redan mängder med såna här saas-appar på internet.

Du har väl hört talas om GitHub Gists.

Men det är såklart inte fel att ändå utveckla det. Studera de som finns och hitta något unikt som du kan göra. En 100-krona per år tror jag kan bli knepigt dock.

Jag tror mer på att du lägger in någon annons och så ser du till att utveckla en tillhörande mobilapp som du kan lägga en annons i underlisten.
Citera
2026-02-26, 18:26
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitigaharry
Update: Jag kör på när jag får en lucka, 100 kr om året kan vara värt

Jag misstänker marknadsvärdet på en enkel "notepad" ligger närmare 0 kr.
Citera
2026-02-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag misstänker marknadsvärdet på en enkel "notepad" ligger närmare 0 kr.

Jo så är det, en ren förlust affär. Kan dock göra sidan på några timmar och använder sånt här själv varje dag nästan till att komma ihåg saker. Slask papper men väldigt praktiskt som gör google docs där du ska göra flera klick för att öppna, överflödigt. Det här är mycket snabbare.

Det mest tidskonsumerande är att komma på namn och hitta lediga domäner.
Senast redigerad av skitigaharry 2026-02-26 kl. 19:33.
Citera
2026-02-26, 19:33
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Jo så är det, en ren förlust affär. Kan dock göra sidan på några timmar och använder sånt här själv varje dag nästan till att komma ihåg saker. Slask papper men väldigt praktiskt som gör google docs där du ska göra flera klick för att öppna, överflödigt. Det här är mycket snabbare.

Det svåraste är att komma på namn och hitta lediga domäner.

Varför gör du det inte bara då?
Citera
2026-02-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Varför gör du det inte bara då?

Känns lite overkill att göra ännu en sida bara för sig själv, ambivalent men är igång nu på godaddy. Behövde bara ventilera tankarna lite genom att posta på fb tror jag.
Citera
2026-02-26, 19:43
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Känns lite overkill att göra ännu en sida bara för sig själv, ambivalent men är igång nu på godaddy. Behövde bara ventilera tankarna lite genom att posta på fb tror jag.

Overkill att göra ett eget projekt? Nu rycker du dig i kragen och gör klart det! Du sa några timmar, så innan 00:00 ska du ha postat en länk här till något fungerande
Citera
2026-02-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Overkill att göra ett eget projekt? Nu rycker du dig i kragen och gör klart det! Du sa några timmar, så innan 00:00 ska du ha postat en länk här till något fungerande

Hehe, ja, får lön kl.3 i natt men därefter borde det gå undan till hyfsad prototype.
Citera
2026-02-27, 01:00
Medlem
Citat:
google docs där du ska göra flera klick för att öppna, överflödigt.

Kolla om Google Keep passar bättre https://keep.google.com/
Citera
2026-02-27, 05:02
Medlem
https://hexpapers.com

Cirka klar med det mesta,gick snabbt då det är baserat på en gammal editor jag gjort. Kommer säkert dyka upp lite buggar som ska fixas.
Skrolla till vänster med musen så poppar sidofönstret ut.
Design blev lite torrare än jag tänkt men fyller sin funktion.
försökte hålla nere funktionerna för att det inte ska bli en liknande text editor som google docs etc.

Allt sparas eller raderas automatiskt i er dator. Allt privat.

5 ark man kan växla mellan. Borde räcka.
''''''''''''''''''''''''''''''

Tog fyra timmar bara att hitta ett nam som inte var taget. Jävlande flippande av domännamn tar överhand som blackrock med lägenheter.
Senast redigerad av skitigaharry 2026-02-27 kl. 05:36.
Citera
2026-03-05, 04:56
Medlem
264s avatar
fan va gött att bara kunna göra klart en sån grej på en kväll. har du nåt tips för att kunna få skrotet att bli nånting som man kan använda?
Citera
2026-03-05, 19:04
Medlem
Får jag vara nyfiken och fråga varför du ska göra en webbaserad NOTEPAD när den befintliga v8.7.4 fungerar alldeles utmärkt och finns att tanka ner gratis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in