2026-02-26, 09:18
Medlem
GustavBustav1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är det verkligen det som är det normala? Dom flesta förhållanden blir ju platoniska till slut och mina kompisar säger att det är inte normalt för människor att ligga med bara samma kvinna eller man hela tiden.

Det uppstår ju svartsjuka och ond, bråd, död.

Vad är det som gäller egentligen 2026?
Monogamy är den ända lagliga form av relation/giftemål i sverige. polygamy är ju en synd.
Citera
2026-02-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Fast krävs det inte att det finns kärlek i förhållandet då? De gifta lirarna som jag har i bekantskapskretsen och som springer till prostituerade skulle jag vilja säga lever i typ döda förhållanden (fast man kanske iofs inte ses som monogam om man är gift och går till horor).

Precis det dödar relationen om mannen går till en prostituerad. En bra sak är att undvika all otrohet . det visar att mannen sätter värde på relationen och vill att de båda ska älska varandra mer.

Om man nu ser till vad mannen kan göra så måste han inbjuda ,göra det möjligt för kvinnan att tycka det är meningsfullt att ha honom nära.

Nej man är inte monogam om man är med prostituerade ,man bryter mot iden att det är en kvinna som han har som partner , satsar han pengar på en prostituerad drar han bort kärlek som frun skulle haft och han får ingen kärlek tillbaka från henne ,den han skulle haft kärlek från det leder till att han mår sämre ,eftersom han får dåligt samvete och när de sitter och tittar på TV eller något annat , känner han ingen riktig glädje eftersom han vet att han inte förtjänar någon kärlek från henne,

Fast inget är hopplöst man kan återvinna kärlek om man slutar göra fel och tiden går och man bestämmer sig för att det är bara en man ska satsa på.
Citera
2026-02-26, 12:14
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Är det verkligen det som är det normala? Dom flesta förhållanden blir ju platoniska till slut och mina kompisar säger att det är inte normalt för människor att ligga med bara samma kvinna eller man hela tiden.

Nej detta postkristna trams (monogami) fungerar inte. Själv är jag polyamorös och har flera partners samt gift med min primärpartner.

Livet ska levas inte bara uthärdas.
Citera
2026-02-26, 13:45
Medlem
Män vill logga med olika kvinnor ja men kvinnor vill inte ligga med olika män, det är skillnaden.

Generellt alltså.
Citera
2026-02-26, 14:19
Medlem
Citat:

På vilket sätt finns det ett motsatsförhållande mellan monogami och ha en platonisk relation? Du behöver inte ha sex för att det ska anses vara ett monogamt förhållande man kan även ha en relation utan sex men med exklusiva känslomässiga band
Citera
2026-02-26, 15:46
Medlem
Citat:
mina kompisar säger att det är inte normalt för människor att ligga med bara samma kvinna eller man hela tiden.

Dina kompisar lär vara rätt unga och jobbiga.
Citera
2026-02-27, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Visst, singel är hett att vara om du är gångbar på köttmarknaden. Men jag tror ju liksom inte att de flesta som är singel här är det, utan de sitter nog bara och typ ljuger för sig själva om de tycker det är så jävla hett?

Monogam ja, räknas man för övrigt som det aven om man är gift och springer till prostituerade för att få lite guldkant på tillvaron också?
Det tycker då åtminstone inte jag. Finns det inte ett annat ord som passar bättre där? Svårt att ha stenkoll på dagens ytterst varierande vokabulär, det tycks ändras stup i kvarten nuförtiden...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in