2026-02-25, 18:47
Medlem
Hej, fick ett brev från postnord i fredags om att ett brev är på väg till mig. Eftertaxering, saknar för lite porto. Och ingen avsändare. Hur lång tid brukar de ta att få eftertaxerade brev?

Googlar och får fram lite olika svar om att man ska betala först för att de ska skicka, men i brevet står det som att jag kan betala i efterhand och att det är frivilligt.
Senast redigerad av Soppatorsk90 2026-02-25 kl. 18:54.
Citera
2026-02-25, 18:51
Avstängd
Samma tid i princip. Eftertaxeringen sker genom inbetalningskort, som skickas ut efter att du fått det brev som hade för lite porto. Du har "paket" i rubriken" - "brev" i din text. Är det paket, så får du betala när du hämtar ut.
Citera
2026-02-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Samma tid i princip. Eftertaxeringen sker genom inbetalningskort, som skickas ut efter att du fått det brev som hade för lite porto.

Utskrivet den 19e februari och fick brevet den 20e.
Bör inte brevet jag väntar på redan ha kommit då? Hade utdelning igår
Senast redigerad av Soppatorsk90 2026-02-25 kl. 18:55.
Citera
2026-02-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Samma tid i princip. Eftertaxeringen sker genom inbetalningskort, som skickas ut efter att du fått det brev som hade för lite porto. Du har "paket" i rubriken" - "brev" i din text. Är det paket, så får du betala när du hämtar ut.

Det är inget paket utan ett brev.
Citera
2026-02-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90

På brevet jag fick från postnord finns alla uppgifter om betalning, OCR nummer osv.

Får bara en känsla av att brev med eftertaxering lättare försvinner hos postnord. Men kanske dyker upp imorgon då.
Citera
2026-02-25, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90

Jo det kan man tycka.
Citera
2026-02-25, 22:18
Avstängd
Tror det tog tre veckor, jag betala inte, tänkte dom får behålla den om dom vill, men den dampner i brevlådan efter tre veckor. Egentligen ganska petnoga dom är, brevet hade ett frimärke men ansågs vara lite för tung för ett. Men jag visste vad som låg i brevet, var inget akut eller vad jag behövde, kund kunde skicka bilder på vad han skickat istället.
Citera
2026-02-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tror det tog tre veckor, jag betala inte, tänkte dom får behålla den om dom vill, men den dampner i brevlådan efter tre veckor. Egentligen ganska petnoga dom är, brevet hade ett frimärke men ansågs vara lite för tung för ett. Men jag visste vad som låg i brevet, var inget akut eller vad jag behövde, kund kunde skicka bilder på vad han skickat istället.

Där ser man, har läst lite kommentarer och det är rätt många som sagt att de fått vänta lite extra.

Får hoppas brevet dyker upp snart.

Även om postnord chatten sa att det inte sker någon fördröjning. Men isåfall skulle brevet redan ha kommit..
Senast redigerad av Soppatorsk90 2026-02-26 kl. 15:16.
Citera
2026-03-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16

Pratade med postnord, och de sa att det kan ta 5 arbetsdagar extra .

Gått 10 arbetdagar nu och brevet har ännu inte dykt upp, trots jag betalat eftertaxeringen, så verkar de ha slarvat bort brevet, hur är det ens möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in