2026-02-25, 17:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Tack jag ska testa detta ikväll som du skrev, men tanken med tråden är ju att det finns allt nästan färdigt att köpa, så varför inte färdigstekta ägg, de hade underlättat på morgonen, lite rostat bröd och ta en skiva färdigstekt ägg på mackan frän en förpackning...

Jo bra fråga. Råd om detta ta och vänd regelbundet också Men som sagt det finns ju faktiskt. Maxi tex har en smörgås med stekt ägg för 25 spänn. De brukar ta slut fort så de är poppis.

Men som sagt stekt ägg från en förpackning det måste ju käkas inom 24 timmar. Annars blir det dåligt. Det är ju varför det inte säljs färdigpaketerat.
Citera
2026-02-25, 17:49
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo ok. Sedan 20 blev fel. Det är 40 det kostar. Men de håller sig väl extremt mindre då om färdigstekta. Vid färdig ett dygn som mest. Om bara ägg håller de sig i veckor.

Sedan inte så svårt att steka själv heller. En stor miss man brukligt gör är för mycket värme. Ta bara litet mindre värme och stek själv. Det blir grymt gott! En personlig favvo är ägg i macka. Då tar du och skär upp en bit i mackan och sedan häller ägget ovanpå. Stora grejen ha mellanpå sett till temperatur.
Man kan även låta brödet suga upp ägget och sen steka, blir som en fattigmans fattiga riddare.

Jag vill ha rinnande gula på mina stekta ägg, skulle inte gå så bra som färdigstekta på Lidl direkt. Ska man sälja färdigstekta lär dom vara hårt genomstekta på båda sidorna, och hur många vill äta såna ägg?
Citera
2026-02-25, 17:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Förmodligen är det för bökigt att nån ska stå och steka och paketera ägg. Sen måste man ändå värma upp dom, för ingen vill äta kallt stekt ägg.

(FB) Livsmedel som inte finns.
Citera
2026-02-25, 17:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Man kan i alla fall köpa kokta ägg ihop men en liten minitub kaviar. Men att koka äggen hemma är inte så svårt.

Var någonstans kan man köpa "kokta ägg ihop men en liten minitub kaviar"?
Du menar nog för övrigt med.
Citera
2026-02-25, 17:54
Medlem
Citat:
Jo bra fråga. Råd om detta ta och vänd regelbundet också Men som sagt det finns ju faktiskt. Maxi tex har en smörgås med stekt ägg för 25 spänn. De brukar ta slut fort så de är poppis.

Men som sagt stekt ägg från en förpackning det måste ju käkas inom 24 timmar. Annars blir det dåligt. Det är ju varför det inte säljs färdigpaketerat.

Jag brukar steka ägg och lägga dessa i en förpackning i kylen, de har inte blivit dåliga på en vecka, jag brukar ha en drive att jag steker 12 stycken och lägger in dessa i en plastförpackning, sen tar man fram lite då och då som pålägg, de håller lätt över 24 timmar när de är färdigstekta.
Citera
2026-02-25, 18:01
Medlem
Kom och köp konserverad gröt!
Citera
2026-02-25, 18:06
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtlkertkerjterk5
Var någonstans kan man köpa "kokta ägg ihop men en liten minitub kaviar"?
Du menar nog för övrigt med.

Antar att det var spell-checker, med en tub kaviar skulle det vara. De säljs på ICA MAXI - 2 kokta ägg med lite kaviar för 20 kronor. Minns att jag tyckte äggen såg ganska små ut.
Citera
2026-02-25, 18:13
Medlem
Riksreptilens avatar
Om TS är ute efter ett ekologiskt svenskt ägg kan större McDonalds vara värt att testa fram till kl 10

McMuffin Bacon & Egg är inte ett knaperstekt ägg men dyker upp rätt snabbt åtminstone.

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/mcmuffin-bacon-egg.html
Citera
2026-02-25, 18:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.Seagal
Jag brukar steka ägg och lägga dessa i en förpackning i kylen, de har inte blivit dåliga på en vecka, jag brukar ha en drive att jag steker 12 stycken och lägger in dessa i en plastförpackning, sen tar man fram lite då och då som pålägg, de håller lätt över 24 timmar när de är färdigstekta.

Oki ja bra råd! De bör ju hålla längre tycker man. Rena ägg håller i veckor. Fler än vad som står som bäst före. Men drive låter bra! Man får ju ibland just detta! En drive att nu ska det stekas! Då kan man ju lätt fixa en massa ägg på raken. Perfekt stekta sedan in i plast då.

Jag tror ju dock inte hålla alltför länge. Ser ju på Maxi detta med rädda gårdagens. Det är mackor med skinka. Aldrig med ägg. Det kan ju bero på dels mackor med ägg säljs slut alltid, eller då man vill inte sälja ägg som är stekt som är 24 timmar gammalt.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-02-25 kl. 18:20.
Citera
2026-02-25, 18:47
Medlem
Citat:
Oki ja bra råd! De bör ju hålla längre tycker man. Rena ägg håller i veckor. Fler än vad som står som bäst före. Men drive låter bra! Man får ju ibland just detta! En drive att nu ska det stekas! Då kan man ju lätt fixa en massa ägg på raken. Perfekt stekta sedan in i plast då.

Jag tror ju dock inte hålla alltför länge. Ser ju på Maxi detta med rädda gårdagens. Det är mackor med skinka. Aldrig med ägg. Det kan ju bero på dels mackor med ägg säljs slut alltid, eller då man vill inte sälja ägg som är stekt som är 24 timmar gammalt.

Jag hittade en hemsida som säljer stekta ägg, men jag skulle vilja få in detta i alla stora matkedjor..

https://www.menigo.se/produkter/mat/mejeri-ost--agg/agg/stekta-agg/frigaende/stekta-agg-10-p?ga4ItemListReferrel=%20category
Citera
2026-02-25, 18:51
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Bara en tidsfrågans . Pressbyrån brukar sälja kokta ägg.

Här kan du köpa stekta ägg
https://www.martinservera.se/produkter/104470/aegg-faerdigstekta-10-p-360g

Det finns, men det mesta verkar gå till storkök
Citat:
Stjärnägg (Färdigstekta ägg): Stjärnägg erbjuder färdigstekta ägg för foodservice. Dessa är en praktisk lösning för verksamheter som behöver stekt ägg snabbt. Det kan vara värt att fråga i välsorterade livsmedelsbutiker om de kan ta hem dessa, eller leta i större butiker med ett brett utbud av frysta hel- och halvfabrikat.
Martin & Servera (Bearbetade ägg): Martin & Servera säljer 10-pack med färdigstekta ägg. Detta är en leverantör för restauranger och caféer, men det visar att produkten finns på den svenska marknaden.

Trots att jag lagar mat från grunden skulle detta var guilty-lazy för mig. Då stekt ägg är något man vill just dom timmar man har minst ork att osa och steka. Men gissar att styckepriset gör det ovärt.

En eloge för att det inte innehåller vatten, glutamat eller stabiliseringsmedel
Citat:
Innehållsförteckning
Ägg, rapsolja
Senast redigerad av Trevligt.konto 2026-02-25 kl. 19:03.
Citera
2026-02-25, 19:09
Medlem
Bluebeast72s avatar
Håller faktiskt med ts här, hade lätt blivit kund på låt oss säga 8 st färdigstekta ägg 29 kr. Gött o ha färdigt i kylen o slänga på mackan med en kall 🍻

Notis, likaväl som de stora världsfrågorna kan vi lätta våra hjärtan med vardagsproblem. Älskar flashback sedan 2003 för just det, rymdkram.
Senast redigerad av Bluebeast72 2026-02-25 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in