2026-02-25, 09:17
Medlem
diemydarlings avatar
Så här i efterhand är ni mörkhyade inte rätt nöjda med att de vita tog er från djungeln och gett er möjlighet att utvecklas? Jag tänker att utan slaveriet hade väl ni vuxit upp i nån djungel med dåliga framtidsutsikter osv?
Citera
2026-02-25, 09:33
Medlem
Det är klart att majoriteten av mörkhyade som lever nu har gynnats av att deras förfäder togs till vita länder. Rushen som pågår från Afrika till vita länder än i dag bevisar ju saken. De riskerar till och med sina liv för att komma till vita länder. Det är fakta.

På youtube finns en del klipp med mörkhyade från USA som berättar hur de har flyttat till Afrika men det verkar som att majoriteten av dem inom kort åker tillbaka till USA.
Citera
2026-02-25, 09:56
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Det är en illusion, klart man vill stimulera sina nickedockor med brödsmulor så att de kan fortsätta att slava på utan att ifrågasätta för mkt.
Citera
2026-02-25, 10:06
Medlem
diemydarlings avatar
Eller bara se det positiva i saker?
Citera
2026-02-25, 11:47
Avstängd
dude2ks avatar
Man borde införa slaveriet igen.. om de nu ska vara otacksamma? Ibland behöver man blir påmind om sin historia.
Citera
2026-02-25, 12:45
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Nu har jag inte släktforskat men tror inte jag har mitt ursprung ifrån slaveri.
Citera
2026-02-25, 13:44
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diemydarling
Jag är en avkomma utförd genom arisk incest våldtäkt.
Förmodligen olika.
En del vill förmodligen ha allt som de vita har. Medan andra hade förmodligen velat få leva i ett med naturen i ett varmt land. Samtidigt så behövde man heller inte resurser innan folkmängder blev för stora samt innan människan förflyttade sig till kallare delar av världen.

Oavsett hur man ser på saken så står de som står i framkant för tekniken för de största utsläppen och miljöförstöringarna. Ja i vissa länder slänger de skräp på gatan, men det är inget mot miljögifterna från fabriker världen över.

Och jag vet inte varför man ska dela upp det via hudfärg ens för egentligen? Att man ens kommer på att skriva en sådan här tråd visar ju starkt på allvarlig narcissistiskt samt incestuöst avkomma Hen är.

Men för att återgå till trådens ämne.. så kan man säga att det finns de som vill ta sig vidare till olika planeter.. Medan det finns andra som vill stanna kvar bland växter och djur på jorden.

Alla får väl göra som de vill och det behöver inte delas in p ga hudfärg för det.
Senast redigerad av LostinDarkness 2026-02-25 kl. 13:48.
Citera
2026-02-25, 16:24
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Det är klart att majoriteten av mörkhyade som lever nu har gynnats av att deras förfäder togs till vita länder. Rushen som pågår från Afrika till vita länder än i dag bevisar ju saken. De riskerar till och med sina liv för att komma till vita länder. Det är fakta.

På youtube finns en del klipp med mörkhyade från USA som berättar hur de har flyttat till Afrika men det verkar som att majoriteten av dem inom kort åker tillbaka till USA.

Anledningen att ingen vill stanna i Afrika är en konsekvens av neo-kolonialismen inte deras egna fel, stater som Israel, Frankrike och USA har fuckat allt för hela kontinenten. Många länder i Afrika hade lovande framtid men den förstördes av giriga länders egna intressen, till exempel Somalia finurligt nog
Citera
2026-02-25, 17:35
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Så här i efterhand är ni mörkhyade inte rätt nöjda med att de vita tog er från djungeln och gett er möjlighet att utvecklas? Jag tänker att utan slaveriet hade väl ni vuxit upp i nån djungel med dåliga framtidsutsikter osv?
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014

Det torde inte vara många ättlingar av afrikanska slavar som är aktiva på FB, och som kan läsa vad som skrivs här. Men den numera pensionerade afro-amerikanske journalisten Keith Richburg, som rapporterat från många krishärdar i Afrika, kanske skulle hålla med TS.
Richburg gav 1997 ut en bok med titeln Out of America: A Black Man Confronts Africa. Hans tes är att de svarta i USA ska skatta sig lyckliga att deras förfäder fördes som slavar till ett främmande land. Även de som råkar bo i Detroit eller Compton eller på Chicago South Side borde inse hur oerhört mycket bättre såna ghetton är jämfört med en hel del platser i Afrika, verkar Richburg tycka.

https://en.wikipedia.org/wiki/Keith_Richburg
https://www.keithrichburg.com/

Out of America diskuterades mycket när den kom ut, det går säkert att hitta artiklar om boken på nätet. Likt denna:

https://www.foreignaffairs.com/reviews/capsule-review/1997-11-01/out-america-black-man-confronts-africa
Richburg, a Washington Post reporter, ardently believes that black Americans should struggle to assimilate into the national mainstream rather than seek refuge in a ghettoized, Afrocentric identity. He uses this memoir from his three years as an African correspondent to debunk the idea of Africa-as-glorious-motherland. Instead, he maintains, black Americans should be thankful their ancestors escaped this chaotic, violent, and "strange" continent.
Senast redigerad av Ördög 2026-02-25 kl. 17:45.
Citera
2026-02-25, 23:20
Medlem
MisterPartyfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Dina släktingar kanske tvärtom jagade och sålde slavar!
Fuck yeah! Som i Mad Max!
Citera
2026-02-25, 23:41
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Hoppas att även en vit Herre får delta i diskussionen utan att vara OffT. I takt med att invandrarna från Mellanöstern lär sig bättre svenska och får det bättre ställt, så behöver dom en underklass att dominera - och där kommer den evige Afrikanen in.

Slavhandeln i världen har historiskt (sedan 1400-talet) bedrivits främst av Portugiser, Spanjorer samt Araber.
Citera
2026-02-26, 09:23
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Ja i dagsläget är det ett privilegium. En svart person kan gnälla på rasism i tid och otid och i Sverige kan man dryga ut kassan genom att gå till DO. Svensken blir en radiostyrd prostituerad när någon viftar med rasistkortet.

Att det kallas "slaveriet" är också missvisande i att man då menar att detta är det enda slaveri som existerat i mänsklighetens historia. Det är bara en liten del av alla "slaverier" som funnits. Märkligt att just denna del av mänsklighetens historia ska få extremt mycket mer fokus än någon annan del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in