2026-02-24, 22:15
Medlem
”En kvinna i 50‑årsåldern avled efter att ha kraschat in med bilen i ett träd mellan Östra Husby och Östra Stenby på tisdagen”

Det är en lång raksträcka där olyckan har skett & bilen är totalt demolerad, svårt att se vad det är för bil.

Någon som vet nåt mer?

https://www.nt.se/just-nu-blaljushandelse/norrkoping/artikel/trafikolycka-nara-anneberg-vag-209/jdoy5kxl
Citera
2026-02-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
”En kvinna i 50‑årsåldern avled efter att ha kraschat in med bilen i ett träd mellan Östra Husby och Östra Stenby på tisdagen”

Det är en lång raksträcka där olyckan har skett & bilen är totalt demolerad, svårt att se vad det är för bil.

Någon som vet nåt mer?

https://www.nt.se/just-nu-blaljushandelse/norrkoping/artikel/trafikolycka-nara-anneberg-vag-209/jdoy5kxl

Längs väg 209?

På bilderna ser det ut som om människan inte ville leva längre. Om det sedan var ett aktivt självmord eller ej kommer väl aldrig fram, men vi andra längs vägarna är ändå tacksamma att ett träd fick utgöra stoppbock denna gången.
Citera
2026-02-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Längs väg 209?

På bilderna ser det ut som om människan inte ville leva längre. Om det sedan var ett aktivt självmord eller ej kommer väl aldrig fram, men vi andra längs vägarna är ändå tacksamma att ett träd fick utgöra stoppbock denna gången.

Stämmer bra mellan östra stenby o östra Husby.
Nä rent spontant känns de som självmord, de är 80väg mestadels o raksträcka.
Citera
2026-02-25, 19:38
Medlem
Någon som vet vem det är som förolyckats?
Citera
2026-02-25, 20:02
Medlem
https://www.google.com/maps/place/58%C2%B034'41.9%22N+16%C2%B031'30.0%22E/@58.578314,16.5243278,149m/
Verkar vara platsen.
Citera
2026-02-26, 16:13
Medlem
Det ser ut att ha gått riktigt snabbt...

Motor och växellåda har separerat från bilen.

Ingen som har mer info eller ytterligare bilder?
Citera
2026-02-27, 02:00
Medlem
Ossans avatar
Troligen låg trädet över vägen enligt den enda bild jag har tillgång till. Rätt på hindret och stannar i vägbanan. Tråkigt för alla inblandade.
Citera
2026-02-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Troligen låg trädet över vägen enligt den enda bild jag har tillgång till. Rätt på hindret och stannar i vägbanan. Tråkigt för alla inblandade.

Kan du lägga upp bilden här?
Verkar jätte konstigt om ett träd låg på vägbanan då det inte ha varit storm men tycker samtidigt att bilen har extrema skador för o ha kört in i ett stående träd också.
Citera
2026-02-27, 10:35
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
Kan du lägga upp bilden här?
Verkar jätte konstigt om ett träd låg på vägbanan då det inte ha varit storm men tycker samtidigt att bilen har extrema skador för o ha kört in i ett stående träd också.

Jag menar bilden i artikeln i första inlägget. Skrev lite ”konstigt”.
Citera
2026-02-27, 12:28
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Jag menar bilden i artikeln i första inlägget. Skrev lite ”konstigt”.
Bilden i artikeln tolkar jag som att bilen kommit från samma håll som bilden är tagen, gått över vägen mot vänster sida, kraschat in i ett träd och eftersom smällen tagit vänster fram har bilen vänt sig 180 grader och studsat ut på vägen.
Att träden står såpass nära vägen gör det möjligt.
Citera
2026-02-27, 15:17
Medlem
Från artikeln:
"Vi har precis rullat in där, men vi har en person skadad som kommer att föras, eller har avförts, med ambulans till sjukhus", säger Mats Pettersson, polisens presstalesperson.

Det är en person som är drabbad.

"Det är dåligt väglag, men jag kan inte spekulera i varför man kört av vägen och hamnat i ett träd".

Så nej, trädet låg ej på vägen utan bilen har kört av vägen.
Citera
2026-02-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Bilden i artikeln tolkar jag som att bilen kommit från samma håll som bilden är tagen, gått över vägen mot vänster sida, kraschat in i ett träd och eftersom smällen tagit vänster fram har bilen vänt sig 180 grader och studsat ut på vägen.
Att träden står såpass nära vägen gör det möjligt.

Man kan se spår från däck i asfalten framför bilen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in