2006-09-09, 15:23
Medlem
Jag har på egen hand försökt begripa ett bra tag nu hur sökfunktionen funkar här på FB. Folk som startar trådar uppmanas ofta av andra att söka upp gamla trådar om samma ämne. På FB:s info står det nåt om att klicka på "Sök" i övre hörnet... var då nånstans??

Kan nån förklara för mig, klart och tydligt, tack

Kanske vore läge att förbättra den infon på FB? Det borde ju vara lättare att hitta såna grundläggande uppgifter... eller är det jag som är blind?
Citera
2006-09-09, 15:35
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Jag har på egen hand försökt begripa ett bra tag nu hur sökfunktionen funkar här på FB. Folk som startar trådar uppmanas ofta av andra att söka upp gamla trådar om samma ämne. På FB:s info står det nåt om att klicka på "Sök" i övre hörnet... var då nånstans??

Kan nån förklara för mig, klart och tydligt, tack

Kanske vore läge att förbättra den infon på FB? Det borde ju vara lättare att hitta såna grundläggande uppgifter... eller är det jag som är blind?

http://i7.tinypic.com/29mb0p4.jpg

Där har du sök.
Bara att trycka en gång på ordet "Sök" och sen skriva in ordet du letar efter och trycka på "ok" för att genomföra sökningen.
Easy as pie
Citera
2006-09-09, 17:14
Medlem
Fasen, nu fattar jag... De gånger jag sökt "Sök" har jag inte varit inloggad, och det måste man tydligen vara för att få tillgång till funktionen

Tack!
Citera
2006-09-09, 23:53
Bannlyst
FBs sökmotor söker lite "för mycket" om jag ska vara ärlig.

Bättre att göra en avancerad sökning så begränsas resultatet.
Citera
2006-10-25, 23:55
Medlem
Det går ju att skriva in nått på Google med så den söker igenom Flashback. Vad ska man skriva?
Citera
2006-10-26, 00:13
Medlem
torkelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Det går ju att skriva in nått på Google med så den söker igenom Flashback. Vad ska man skriva?
detduvillsökapå site:www.flashback.org
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in