2026-02-24, 17:20
Medlem
DragforADHDs avatar
Hej, som rubriken lyder så undrar jag om ni ångrar att ni snusar?
Jag själv ångrar inte att jag snusar
Senast redigerad av DragforADHD 2026-02-24 kl. 17:42.
Citera
2026-02-24, 17:23
Medlem
StoreSvartes avatar
Ja. I grund och botten är det ett onödigt beroende. Orsakar stress och uttorkning. Dessutom kostar det pengar.

Men sen har jag mycket värre beroenden så jag anser att snus är ganska obetydligt i det stora hela.
Citera
2026-02-24, 17:24
Medlem
Ja, det gör jag. Man matar beroendehjärnan varje gång man ger efter och stoppar in en prilla. Men det finns större problem att ta tag i först - snuset får vänta. Kanske nästa år.
Citera
2026-02-24, 17:27
Medlem
TheJesuits avatar
Verkligen inte, jag har snusat sedan jag var 13 och är över 50 idag. Snus är inte bara smak och tradition utan även attityd. En hård och tuff attityd. Inget för veklingar.
Citera
2026-02-24, 17:29
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Verkligen inte, jag har snusat sedan jag var 13 och är över 50 idag. Snus är inte bara smak och tradition utan även attityd. En hård och tuff attityd. Inget för veklingar.
Snus verkar inte vara gjort för den hårda typen. Kollar man marknaden så är allt snus smaksatt med någon form av godis. Känns lite gay faktiskt när folk snusar
Citera
2026-02-24, 17:35
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Snus verkar inte vara gjort för den hårda typen. Kollar man marknaden så är allt snus smaksatt med någon form av godis. Känns lite gay faktiskt när folk snusar

Jag menar att snus i stort sett endast är de sorter som STA hade i sitt utbud, General, Grov, Rapé etc. Smakar det viol eller mynta så är det godis, inte snus.
Citera
2026-02-24, 17:35
Medlem
halaltarzans avatar
Konstig fråga. Ångrar man att man snusar så är det väl bara att lägga av eller?
Citera
2026-02-24, 17:37
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Jag menar att snus i stort sett endast är de sorter som STA hade i sitt utbud, General, Grov, Rapé etc. Smakar det viol eller mynta så är det godis, inte snus.
Tänk dig exempelvis Zone med smak av persika. Snus blir ganska gay om man ser sig omkring 2026. Vita bögpåsar överallt
Citera
2026-02-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Hej, som rubriken lyder så undrar jag om ni ångrar att ni snusar?
Jag själv ångrar inte att jag snusar

Fixa till rubriken!
Citera
2026-02-24, 17:40
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Fixa till rubriken!
till?
Citera
2026-02-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
till?

Ä till Å
Citera
2026-02-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Konstig fråga. Ångrar man att man snusar så är det väl bara att lägga av eller?

Inte superlätt att sluta snusa. Men jo jag ångrar att jag började tycker mest det är ett tråkigt beroende pengar man kunde gjort något vettigare för men har man snusat i 15+ år är det fan inte lätt. Har försökt att sluta flera gånger när jag i stort sätt vart tvungen men har alltid börjat igen.

Det är ju för jävla gött med en lös efter maten men det har blivit dyrt så blir mest portion. Nya "bög" snusarna funkar bra att sova med slipper man ha snusa ner kuddar osv.

Något som faktiskt hjälpt är nikotinplåster men det räknas ju inte som att sluta precis. Försökt med nikotinfritt snus oxå för att minska intaget och ja det funkar faktiskt lite att ha något under läppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in