Givetvis så kan man vara homofob, transfob och islamofob.
Men jag har aldrig hört om någon som varit det där jag kan konstatera att det rörs sig om exempelvis islamofobi.
Ett exempel på islamofobi som faktiskt skulle vara islamofobi är att någon är rädd för att profeten Muhammed kommer ner och halshugger en med ett svärd.
Men att någon tycker att det är kvinnoförnedrande att värdera kvinnan till halva det manliga värdet är inte islamofobi (som jag nyligen hörde i ett samtal). Det är åsikt eller kritik. Har inget med en fobi att göra.
Eller att man känner att det är otryggt att det ska flytta in massa muslimer i ens bostadsområdet. För att man vet att det normalt sker massa våldtäkter då muslimer själva uttrycker att de tycker det är okej att våldta icke-muslimska tjejer. Samt att man kan se i fall efter fall att så faktiskt också sker med statistiken.
Det är inte fobi, det är en befogad rädsla baserad på statistisk erfarenhet. Många kallar just det för sunt förnuft.
När det gäller just kritik, ogillande och rädsla för homolurer så är det nog samma där att det är extremt sällan det faktiskt rör sig om en fobi. Det är nog som du säger. Okunskap.
Men det finns mycket idioter överallt. Det har jag nog en lite fobi för i ärlighetens namn. Alla dessa jävla idioter.