Citat:
Ursprungligen postat av
JohanLiljegren
Har disketterna förvarats rätt så borde dom vara intressanta för programmerare av olika slag. Somliga gör egen musik, egna spel och kopierar gärna crackade disketter. Kan säkerligen vara värda för dessa samlare. Vad dom är villiga att betala för disketterna vet jag dock inte.
Roligt att höra. Jodå, jag har förvarat det bra. Trots att jag numera bor i södra Europa sedan flera årtionden sedan så ligger det väl packat och förvarat hos några släktingar hemma i Sverige.
Om du minns
MINIDISC som togs fram av SONY, så har jag hundratals nya plomberade original SONY-discar. Köpte dom när elektronikkedjan OnOff gick i kk första årtiondet på 2000-talet. Samt både portabla och stationära players och recorders i princip nyskick.
Ännu roligare är att jag köpte mycket professionell studioutrustning när Sveriges största rockfestival
Hultsfredsfestivalen avvecklades och såldes ut via auktion (Klaravik eller PS Auction om jag inte minns fel). Då köpte jag Pro-modeller av DAT-bandspelare inkl mängder av DAT-kassetter. Samt massa annan studioutrustning som fortfarande ligger nedpackat hemma i Sverige.
Man kan väl säga som så att DAT höll betydligt högre professionell ljudkvalitet än vad MiniDisc gjorde enl mig.