Brukar du tacka nej till datainsamling när du surfar runt på nätet? Från och med den 13 mars går inte det längre på stora nyhetssajter som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni.
Då inför ägaren Schibsted sin nya tjänst annonsval, som innebär att du måste betala för att slippa datainsamling. Enligt schibstedt beror det pp EU?
Vem bryr sig om de samlar in data från deras sida? Aldrig klickat på en annons på en nyhetssida någonsin. Så vad för data tjänar de på att spara från mig?
Brukar du tacka nej till datainsamling när du surfar runt på nätet? Från och med den 13 mars går inte det längre på stora nyhetssajter som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni.
Då inför ägaren Schibsted sin nya tjänst annonsval, som innebär att du måste betala för att slippa datainsamling. Enligt schibstedt beror det pp EU?
Jag läser ekonominyheter hos SvD men det lär man väl få hitta en ny sida att göra det på då så inga problem.
Aftonbladet kollade jag igenom varje dag tidigare men då nyheter är 2% av innehållet och resten är skit och skvaller om IDOL-vinnare, Bonde söker fru eller annan dynga så la jag ner den sidan, nu går jag in där sporadiskt men i framtiden inte alls ser det ut som.
Att slippa datainsamling bör givetvis vara en mänsklig rättighet, inget val man aktivt måste göra och framförallt inte mot betalning! Jävla tjuvsamhälle vi lever i.