2026-02-24, 03:35
Medlem
Riksreptilens avatar
Jag vet de kommer antagligen lyckas vara kvar i några större städer via lokala sändningstillstånd och webradion men inkomster lär minska tydligt.
Deras konkurrent till Rix MorgonZoo och P3s Morgonpasset som heter NRJ Morgon lär vara dyrast och riskerar läggs ner.

Är det sista åren med NRJ Morgon med Basse Widman, Sofia Wistam och Anis Don Demina det du minns
eller första åren från att de startade Sverige 1993 ?

Vem lyssnar på det detta reklamblask när Spotify finns?
1,5 miljoner varje vecka verkar det som.
" Daglig räckvidd (2024): Under 2024 låg NRJ:s dagliga räckvidd runt 5–6 procent av befolkningen (vilket motsvarar ca 400 000–500 000 dagliga lyssnare, baserat på data från Kantar Sifo)."

Radiostationen har startat bl a namninsamling för att visa de behövs i fler områden inför Mediemyndighetens beslut enligt Expressen.
https://www.expressen.se/noje/nrjs-kamp-for-overlevnad-lyssnarnas-stod/
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-02-24 kl. 04:12. Anledning: Kortare mening
Citera
2026-02-24, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
... men inkomster lär minska tydligt så risk deras konkurrent till Rix MorgonZoo och P3s Morgonpasset läggs ner bl a.

Den där meningen måste vi nog be dig översätta till svenska.

Helt obegripligt.
Citera
2026-02-24, 04:08
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Den där meningen måste vi nog be dig översätta till svenska.

Helt obegripligt.
Jag har kortat ner trådstarten från mitt ursprungstext, så blev nog hopkok av två meningar där så fixar till.
Citera
2026-02-24, 07:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det man minns är när de började sända och man fick höra någon gammal goding som det var länge sen man hört på radion. Sen hörde man samma låt dagen efter och dagen efter det och igen och igen.
Sen all jävla reklam och trista radiopratare har gjort att kanalen är sista valet att lyssna på.
Kommer inte sakna dem men kommer absolut inte lyssna på Aftonbladets radiokanal heller då det lär bli någon form av sosseforum.
Citera
2026-02-24, 07:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det man minns är när de började sända och man fick höra någon gammal goding som det var länge sen man hört på radion. Sen hörde man samma låt dagen efter och dagen efter det och igen och igen.
Sen all jävla reklam och trista radiopratare har gjort att kanalen är sista valet att lyssna på.
Kommer inte sakna dem men kommer absolut inte lyssna på Aftonbladets radiokanal heller då det lär bli någon form av sosseforum.

Kommer du inte ens att smyglyssna? Leve NRJ, jag kommer att sakna er!
Citera
2026-02-24, 07:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Kommer du inte ens att smyglyssna? Leve NRJ, jag kommer att sakna er!

Inte ens smyglyssna, jag lovar.

Detta gäller tidningen men aftonbladet är det sista jag går in på.
https://www.svt.se/kultur/aftonbladets-lasare-maste-betala-for-att-slippa-datainsamling
Senast redigerad av Vit-Brandbil 2026-02-24 kl. 07:42.
Citera
2026-02-24, 08:15
Medlem
Connykrims avatar
Äh Anus don demina kommer man inte sakna.

Tycker det dock är trist när radiokanaler med morgonprogram läggs ner.. minns thevoice och deras tv kanal de va kalas!
Citera
2026-02-24, 10:17
Medlem
Har de alltså som nån sorts slogan "100% hits"?

Helt fantastiskt. Bara hits. Inga singlar som floppade. Eller mindre kända mellanspår från album. Fan, va bra. Vilket urtajt radiokoncept.
Citera
2026-02-25, 04:04
Medlem
Jag har alltid funnit det lustigt att de uttalar det ENERGY.

J på engelska uttalas ju djay, medans G uttalas djee.

Det vore mer logiskt att de skulle heta NRG. Även om inte ens det funkar klockrent.

Men de insisterar på att uttala energy på svenska med svenska bokstävlar.

Äääänääärdjeeee, änärdjee! Retarded.
Citera
2026-02-25, 06:06
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Roas av att lyssna på deras felhörningar på väg till jobbet på morgonen. Har upptäckt guldklimpar som denna tack vare dem: Kleta Kleta Bajs - https://www.youtube.com/watch?v=z1TnuzN4SKw (ja, jag har barnslig humor ).

Kristina Gerns mixar är trevliga också.

Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Jag har alltid funnit det lustigt att de uttalar det ENERGY.

J på engelska uttalas ju djay, medans G uttalas djee.

Det vore mer logiskt att de skulle heta NRG. Även om inte ens det funkar klockrent.

Men de insisterar på att uttala energy på svenska med svenska bokstävlar.

Äääänääärdjeeee, änärdjee! Retarded.

Det är ursprungligen en fransk kanal och som jag har förstått det låter N-R-J när det uttalas på franska som engelskans: energy.
Citera
2026-02-25, 12:07
Medlem
upplaenningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Jag vet de kommer antagligen lyckas vara kvar i några större städer via lokala sändningstillstånd och webradion men inkomster lär minska tydligt.
Deras konkurrent till Rix MorgonZoo och P3s Morgonpasset som heter NRJ Morgon lär vara dyrast och riskerar läggs ner.

Är det sista åren med NRJ Morgon med Basse Widman, Sofia Wistam och Anis Don Demina det du minns
eller första åren från att de startade Sverige 1993 ?

Vem lyssnar på det detta reklamblask när Spotify finns?
1,5 miljoner varje vecka verkar det som.
" Daglig räckvidd (2024): Under 2024 låg NRJ:s dagliga räckvidd runt 5–6 procent av befolkningen (vilket motsvarar ca 400 000–500 000 dagliga lyssnare, baserat på data från Kantar Sifo)."

Radiostationen har startat bl a namninsamling för att visa de behövs i fler områden inför Mediemyndighetens beslut enligt Expressen.
https://www.expressen.se/noje/nrjs-kamp-for-overlevnad-lyssnarnas-stod/

Hellre reklam än att betala 20€ för Spotify trams.
Citera
2026-02-25, 12:14
Medlem
Tavastehuss avatar
Lyssnade mycket kring 1997. Morronshowen (hette den så?) gjorde covers på hitlåtar med svensk text. Det var ofta mycket roligt.

T ex Sash! - Ecuador blev Ängelholm, med text om en bimbo som bodde i Ängelholm (uppenbarligen) och rabblade upp massa ospännande saker som fanns där.

Påminn mig gärna om vilka fler skämtlåtar de gjorde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in