https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/larare-i-boden-polisanmald-for-vald-mot-elev/jdoqoo8l
Någon som vet vem det handlar om och vilken skola?
"En lärare på en skola i Bodens kommun har polisanmälts för våld mot en elev. Enligt vad NSD erfar uppger anmälaren att en tioårig pojke utsatts för ett strypgrepp och släpats över golvet. Men uppgifterna går isär.
– Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld, säger rektorn.
Incidenten ska ha inträffat i onsdags, inför ett stort antal vittnen. Den manlige läraren ska enligt uppgift till NSD ha tagit strypgrepp på pojken, fattat tag om huvan i hans tröja och släpat honom över golvet.
Flera elever ska ha blivit skärrade av händelsen, enligt en anhörig till pojken.
Skolans rektor har en annan bild.
– Jag var inte på plats själv. Men min bedömning är att det inte har skett något övervåld.
Enligt rektorn försökte läraren stoppa pojken från att hamna i slagsmål.
– Men han har inte brottat ner honom på golvet eller någonting sånt. Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld.
Något strupgrepp har inte förekommit, menar rektorn.
– Men vi tar alla barns uppgifter på allvar. Till de som har utrett har jag sagt att skriv ner allt vad barnen säger."
Jag tror mer på läraren än på eleven... Jag är rätt säker på att läraren inte har gjort något övervåld.