2026-02-23, 19:57
Medlem
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/larare-i-boden-polisanmald-for-vald-mot-elev/jdoqoo8l

Någon som vet vem det handlar om och vilken skola?

"En lärare på en skola i Bodens kommun har polisanmälts för våld mot en elev. Enligt vad NSD erfar uppger anmälaren att en tioårig pojke utsatts för ett strypgrepp och släpats över golvet. Men uppgifterna går isär.
– Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld, säger rektorn.

Incidenten ska ha inträffat i onsdags, inför ett stort antal vittnen. Den manlige läraren ska enligt uppgift till NSD ha tagit strypgrepp på pojken, fattat tag om huvan i hans tröja och släpat honom över golvet.
Flera elever ska ha blivit skärrade av händelsen, enligt en anhörig till pojken.
Skolans rektor har en annan bild.
– Jag var inte på plats själv. Men min bedömning är att det inte har skett något övervåld.
Enligt rektorn försökte läraren stoppa pojken från att hamna i slagsmål.
– Men han har inte brottat ner honom på golvet eller någonting sånt. Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld.
Något strupgrepp har inte förekommit, menar rektorn.
– Men vi tar alla barns uppgifter på allvar. Till de som har utrett har jag sagt att skriv ner allt vad barnen säger."

Jag tror mer på läraren än på eleven... Jag är rätt säker på att läraren inte har gjort något övervåld.
Citera
2026-02-23, 20:03
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Det behövs fler strypgrepp och mer pennalism mellan lärare och elever i svensk skola, läraren borde hyllas och tilldelas en bonus för att ha upprätthållit ordning och reda i klassrummet!
Citera
2026-02-24, 01:29
Medlem
Onanikrems avatar
Fyfan vad hemskt det skulle vara att vara lärare i dagens skola. Jag skulle också bli polisanmäld för att släpat runt någon elev! Räcker ju fan att gå in på Ica/Willys när de har rast eller slutat skolan så får man högt blodtryck. Oavsett de är vita, bruna eller svarta beter de sig apor allihop. Bunta ihop och slå ihjäl är första tanken man får i skallen. Bra jag inte blev lärare! Lider med läraren/alla lärare.
Citera
2026-02-24, 05:44
Medlem
Moobs avatar
Behövs kameraövervakning i klassrum och korridorer idag med alla jävla diagnosbarn och blattar. Så läraren är skyddad mot lögner.
Citera
2026-02-24, 09:21
Medlem
Vild gissning men gympalärare? Säkerligen med vissa böjelser mot småbarn och våld.
Nu menar jag att det är nästan alltid är gympaläraren som är den misstänkte när det gäller skola.
Citera
2026-02-24, 18:21
Medlem
Hoppas att lagar ändras och att lärare får mer makt för att kunna förhindra slagsmål och för att kunna sätta stopp till vissa beteende. Nu har msn börja prata om att bsrn behöver kunna brottas och kunna leka snöbollskrig osv, vilket det låter löjligt i dagens samhälle med allt försiktighet som har varit. Det är dags att tänka sund förnuft, ge lärare auktoritet som behövs!!
Citera
2026-03-17, 00:55
Medlem
Inte första gången en 10åring i boden fått t stryptag av en vuxen denna gång en pedagog mot två 10åringar. Men tyst i media om det
Citera
2026-03-17, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/larare-i-boden-polisanmald-for-vald-mot-elev/jdoqoo8l

Någon som vet vem det handlar om och vilken skola?

"En lärare på en skola i Bodens kommun har polisanmälts för våld mot en elev. Enligt vad NSD erfar uppger anmälaren att en tioårig pojke utsatts för ett strypgrepp och släpats över golvet. Men uppgifterna går isär.
– Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld, säger rektorn.

Incidenten ska ha inträffat i onsdags, inför ett stort antal vittnen. Den manlige läraren ska enligt uppgift till NSD ha tagit strypgrepp på pojken, fattat tag om huvan i hans tröja och släpat honom över golvet.
Flera elever ska ha blivit skärrade av händelsen, enligt en anhörig till pojken.
Skolans rektor har en annan bild.
– Jag var inte på plats själv. Men min bedömning är att det inte har skett något övervåld.
Enligt rektorn försökte läraren stoppa pojken från att hamna i slagsmål.
– Men han har inte brottat ner honom på golvet eller någonting sånt. Min bedömning är att det inte har skett ett övervåld.
Något strupgrepp har inte förekommit, menar rektorn.
– Men vi tar alla barns uppgifter på allvar. Till de som har utrett har jag sagt att skriv ner allt vad barnen säger."

Jag tror mer på läraren än på eleven... Jag är rätt säker på att läraren inte har gjort något övervåld.

Du tror mera på läraren än eleven, men varken läraren eller eleven har uttalat sig, så vi kan konstatera att du som vanligt bara har fördomar
Citera
2026-03-17, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Fyfan vad hemskt det skulle vara att vara lärare i dagens skola. Jag skulle också bli polisanmäld för att släpat runt någon elev! Räcker ju fan att gå in på Ica/Willys när de har rast eller slutat skolan så får man högt blodtryck. Oavsett de är vita, bruna eller svarta beter de sig apor allihop. Bunta ihop och slå ihjäl är första tanken man får i skallen. Bra jag inte blev lärare! Lider med läraren/alla lärare.

Nu är det ju aldrig aktuellt för dig att någonsin utbilda dig till lärare, och det är förvånande att butikerna ännu släpper in dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in