2026-02-23, 14:07
Medlem
Nyköpingshem

är en stor hyresvärd, den största, i Nyköping kommun. De har lägenheter i Nyköping, men även i bruksorter runtomkring så som Tystberga, Stigtomta och Nävekvarn. De tjänar samhällsnyttan i området. Hur är de som hyresvärd rent allmänt?

-Fixar de saker?
-Vettiga hyresnivåer?
-Är DU nöjd med dom (som hyresgäst)?
-Finns något annat smaskigt skvaller om företaget?

Här tänkte jag att vi samlar allt gällande Nyköpingshem.
Citera
2026-02-23, 23:49
Medlem
Har bara bra erfarenheter, men har visserligen inte hyrt av dem särskilt länge. Men skälig hyresnivå, snabb återkoppling och åtgärd vid felanmälan, trevlig personal etc. Bra mycket bättre än t.ex.. Kungshem på alla plan, skulle jag säga. Har dessvärre inget skvaller att komma med.
Citera
2026-02-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkhs
Har bara bra erfarenheter, men har visserligen inte hyrt av dem särskilt länge. Men skälig hyresnivå, snabb återkoppling och åtgärd vid felanmälan, trevlig personal etc. Bra mycket bättre än t.ex.. Kungshem på alla plan, skulle jag säga. Har dessvärre inget skvaller att komma med.
Låter ungefär som de erfarenheter jag har. Har bara bra saker att säga om Nyköpingshem för min egen del än så länge. De har varit extremt generösa med att fräscha till lägenheten jag tog över. Fick i princip allt nytt förutom ett golv jag tyckte att de gott hade kunnat bytt också.

Har en släkting, som säger att hos henne så vägrar de att göra nånting. De skyller på att den ska stambytas, men vägrar ge nån tidsplan för det. Hennes lägenhet är dock rätt fräsch.

Intressant att du nämner Kungshem, även jag har hyrt av dom tidigare. Jag tyckte dom var rätt bra på att hålla efter och fixa grejor som jag ville ha fixat, men standarden på själva lägenheten var mycket lägre hos dom. Ledningen på Kungshem är/var shady. Jag vet att de fifflade med under-bordet kontrakt och sånt förr. Det känns inte som något Nyköpingshem kan hålla på med. För stor organisation, dessutom är det väl kommunalt ägt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in